Πούλα οφέλη, όχι χαρακτηριστικά

Το iTunes της Apple έκανε το ντεμπούτο του τον Ιανουάριο του 2001, ακολουθούμενο από το iPod, στα τέλη της ίδιας χρονιάς. Το iPod είχε μεγάλη επιτυχία, καθώς οι τότε συσκευές αναπαραγωγής MP3 ήταν δύσχρηστες και είχαν μικρό αποθηκευτικό χώρο. Χωρίς αμφιβολία, το iPod ήταν ένα φανταστικό προϊόν. 

Ωστόσο, η δημοτικότητά του βοηθήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την ιδιοφυή διαφήμισή του. Η επιτυχία της διαφήμισης του iPod οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην απλότητά της. Ένα σύντομο σλόγκαν και ένα απλό, ξεκάθαρο μήνυμα παρείχαν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονταν για να κατανοήσει κανείς τι είναι το iPod.

Οι αρχικές διαφημίσεις που προτάθηκαν και έδειχναν νέους να λικνίζονται ακούγοντας μουσική, δεν ικανοποίησαν τον Jobs. Ηθελε κάτι πιο «δυνατό» και το βρήκε στην ιδέα που είχε ένας υπάλληλός του (αργότερα ο εγωμανής Jobs δήλωσε ότι ήταν δική του ιδέα), που πρότεινε σαν σλόγκαν το “1,000 Songs in your Pocket”.

Είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα που χαρακτηρίζει μια από τις πιο βασικές αρχές του μάρκετινγκ και των πωλήσεων. «Πούλα ωφέλειες, όχι χαρακτηριστικά». Πρόβαλε όχι τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, αλλά τα οφέλη που θα αποκομίσει ο πελάτης αγοράζοντάς το.

Διαβάστε ακόμα: Η ιστορία της Apple. Η αυτοκρατορία που γεννήθηκε μέσα από ένα γκαράζ


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia