Το TikTok λειτουργεί ως μηχανή αναζήτησης για προορισμούς

Δεδομένου ότι τα βίντεο μικρής διάρκειας γίνονται όλο και πιο σημαντικά για το μάρκετινγκ, οι προορισμοί θα πρέπει να αυξήσουν τη δημιουργικότητά τους και να προσαρμοστούν στο νέο μέσο, αλλιώς θα αναγκαστούν να ξοδέψουν χρήματα για να προσλάβουν αυτούς που μπορούν να το κάνουν.

Οι τουριστικοί προορισμοί αντιμετωπίζουν νέες πιέσεις για την υιοθέτηση ψηφιακών στρατηγικών, την ίδια στιγμή που το TikTok συνεχίζει να αναπτύσσεται και να μας μυεί στα μικρής διάρκειας βίντεο. 

Οι ψηφιακές πλατφόρμες προωθούν στους χρήστες βίντεο μικρής διάρκειας περισσότερο από ποτέ. Τα Meta και Instagram δίνουν προτεραιότητα στα Reels, το YouTube στα YouTube Shorts, ενώ η Google δίνει προτεραιότητα σε αυτό το περιεχόμενο στα αποτελέσματα αναζήτησης. 

Πρωτοπόρος στα βίντεο μικρής διάρκειας είναι φυσικά το TikTok, που έχει εξελιχθεί σε ισχυρό παίκτη στις ταξιδιωτικές αγορές. Έχει μάλιστα αποσπάσει ένα κομμάτι της Google όσον αφορά την αναζήτηση στα ταξίδια. Περίπου το 40% των ταξιδιωτών ηλικίας άνω των 30 ετών προτιμούν το TikTok έναντι της Google ως εργαλείο αναζήτησης για ταξίδια.

Με άλλα λόγια, όλο και περισσότεροι χρήστες στρέφονται κατά τα πρώτα στάδια της αναζήτησης (σ.σ. στο στάδιο αυτό είναι πιο δεκτικοί) στο TikTok αντί για την Google, προκειμένου να συγκεντρώσουν πληροφορίες. 

Αρκετοί προορισμοί προσαρμόζονται σε αυτή την πραγματικότητα. Το Visit Norway και το Visit Morocco, για παράδειγμα, άρχισαν να δημοσιεύουν βίντεο πέρυσι, ενώ το Visit Berlin δημοσίευσε το πρώτο του βίντεο φέτος τον Αύγουστο.

Μεγαλύτερο μερίδιο των προϋπολογισμών των οργανισμών μάρκετινγκ προορισμού (DMO) κατευθύνεται προς το μάρκετινγκ στο TikTok. Πολλοί προορισμοί ξοδεύουν περισσότερα στο TikTok συγκριτικά με πέρυσι, με το κονδύλι να φθάνει στο ένα τέταρτο των συνολικών δαπανών στα social media. Aυτοί οι προορισμοί αντιλαμβάνονται ότι δεν είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης όπως τα άλλα, που εστιάζουν στις ''προσεγμένες'' εικόνες και βίντεο. 

Το TikTok δεν απευθύνεται μόνο στους χρήστες της Gen Z, που μοιράζονται βίντεο μεταξύ τους. Μία διαρκώς αυξανόμενη μερίδα των χρηστών προέρχεται από το ηλικιακό τμήμα άνω των 30 ετών, ενώ την ίδια στιγμή οι περισσότεροι χρήστες είναι καταναλωτές περιεχομένου αντί για δημιουργοί. Ο αλγόριθμός του εστιάζει στα ενδιαφέροντά τους και προωθεί το σχετικό περιεχόμενο στη σελίδα ForYouPage.

Κάπως έτσι οι προορισμοί προσεγγίζουν οργανικά επίδοξους τουρίστες, αρκεί βέβαια να αναπτύξουν πρωτότυπο, αυθεντικό και δημιουργικό περιεχόμενο. Όπως εύστοχα είπε κάποιος: “Things don’t have to be perfect. They just have to be unique and interesting.” Χάρη στο TikTok μπορούν να αναδείξουν στοιχεία της κουλτούρας τους αλλά και ''κρυμμένα διαμάντια''.

Διαβάστε ακόμαΗ βιομηχανία του τουρισμού ανακαλύπτει το TikTok...

Σε μια καλοκαιρινή καμπάνια για το ετήσιο Grand Prix, το Συμβούλιο Τουρισμού της Σιγκαπούρης παρουσίασε τρεις γιαγιάδες που μοιράστηκαν μαζί τους τι απολαμβάνουν περισσότερο από τη ζωή στη Σιγκαπούρη. Ορισμένα από τα βίντεό τους έχουν συγκεντρώσει πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές. 

Φαίνεται ότι η επιτυχία του TikTok είναι μόνο η αρχή, καθώς τα βίντεο μικρής διάρκειας θα είναι η πιο σημαντική μορφή μάρκετινγκ την επόμενη δεκαετία. Οι άνθρωποι θα βασίζονται λιγότερο στα άρθρα και περισσότερο θα αντλούν όχι μόνο έμπνευση, αλλά και πληροφορίες από σύντομα βίντεο.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia