Τον τελευταίο χρόνο ένας νέος όρος, απόρροια της πανδημίας και της καραντίνας, έχει προστεθεί στο λεξιλόγιό μας: το revenge travel (ταξίδια εκδίκησης).

revenge-travel

Πρόκειται για τα άτομα που σκοπεύουν μετά τη λήξη του συναγερμού να κάνουν επιπλέον ή απρογραμμάτιστα ταξίδια, καθώς στερήθηκαν αυτήν τη δυνατότητα για τόσο καιρό – αν και οι περισσότεροι από αυτούς θα ταξιδέψουν εντός των τειχών (εσωτερικός τουρισμός).

Σύμφωνα με το CNN Travel, ο αριθμός των ατόμων που θα κάνουν ταξίδια στο εξωτερικό θα αρχίσει να αυξάνεται την άνοιξη (εποχή κατά την οποία ένα ''σεβαστό'' ποσοστό θα έχει κάνει το εμβόλιο), με αρκετούς από αυτούς ωστόσο να δηλώνουν ότι θα μειώσουν τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό.

Σύμφωνα με τις περισσότερες έρευνες υπάρχουν πολλοί ταξιδιώτες (περίπου το 30% των ερωτηθέντων) που αισθάνονται ότι έβαλαν σε παύση τα ταξίδια για πολύ καιρό και ότι όταν παρέλθει η πανδημία θα πάρουν τη ζωή τους πίσω.

Μένει μόνο να δούμε αν το revenge travel, αν τελικά λάβει σάρκα και οστά (καθώς ζούμε πλέον σε ένα άκρως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, που σε μεγάλο βαθμό χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα και ανασφάλεια), θα καταφέρει να δώσει το φιλί της ζωής σε έναν χειμαζόμενο κλάδο αλλά και βέβαια ποιοι προορισμοί θα είναι οι πιο ευνοημένοι.

Πώς μπορεί όμως ένα ξενοδοχείο να προετοιμαστεί κατάλληλα ώστε να αξιοποιήσει το revenge travel, όταν αυτό έρθει;

Πρώτα από όλα θα πρέπει να κλείσει το μάτι στον εσωτερικό τουρισμό και να μην υιοθετήσει αυστηρή πολιτική ακυρώσεων. Επίσης, θα πρέπει να δείξει στους εν δυνάμει επισκέπτες τι έχει κάνει για να τους κρατήσει ασφαλείς (π.χ. ανάρτηση βίντεο σχετικά με την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων στο ξενοδοχείο), καθώς και τις σχετικές υπηρεσίες και προϊόντα θα τους παρέχει (π.χ. μάσκες και αντισηπτικά σε κάθε δωμάτιο, πρωινό στο δωμάτιο).

Διαβάστε επίσης Albergo Diffuso. Τα εγκαταλελειμμένα χωριά προσελκύουν τουρίστες

Θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ ότι το μάρκετινγκ του ξενοδοχείου θα αναλάβει δράση πριν οξυνθεί ο ανταγωνισμός (π.χ. διαφημίσεις στο διαδίκτυο) και ότι, με την παροχή προσωποποιημένων εμπειριών (και δεδομένου ότι οι πληρότητες θα είναι σχετικά χαμηλές), θα καταφέρει να κάνει upselling και cross selling (π.χ. upgrade ή παροχή κινήτρων προκειμένου οι επισκέπτες να παραμείνουν περισσότερες μέρες).