Τα McDonalds μπορεί στα 70 χρόνια λειτουργίας τους να έχουν ταυτιστεί με τα burger και τις τηγανιτές πατάτες, αλλά όλα αυτά τα χρόνια έχουν πειραματιστεί και με άλλα εδέσματα όπως τα McSalad Shakers, τα Snack Wraps, τα chicken fajitas, τα Onion Nuggets, που απέτυχαν παταγωδώς.


Η μεγαλύτερη ίσως αποτυχία τους δεν ήταν άλλη από την McPizza. Μολονότι η πίτσα είναι ίσως το τελευταίο πράγμα που θα σκεφθεί κάποιος να παραγγείλει όταν επισκέπτεται ένα fast food, εντούτοις τα στελέχη της McDonalds το αποτόλμησαν… και φυσικά απέτυχαν.

Μετά από αμέτρητους πειραματισμούς, στα μέσα της δεκαετίας του ’80, η αμερικάνικη αλυσίδα λάνσαρε την δική της πίτσα, σε δύο διαφορετικά μεγέθη, το 1989. Αρχικά λανσαρίστηκε πειραματικά σε τέσσερις πολιτείες, με την ελπίδα να διεκδικήσει ένα κομμάτι από την πίτα της αγοράς πίτσας, αξίας 21 δισ. δολαρίων, η οποία ωστόσο κυριαρχείτο από πανίσχυρους παίκτες.

Η McDonald's Pizza ή όπως την αποκαλούσαν McPizza, είχε όντως ένα πιστό κοινό, καθώς έφθασε να διατίθεται σε 2000 καταστήματα. Στόχος ήταν η προσέλκυση πελατών τις μεταμεσημβρινές ώρες (τα χρόνια εκείνα τα McDonalds είδαν μεγάλη ανάπτυξη στις πωλήσεις πρωινού). Ως εκ τούτου, η McPizza διατέθηκε σε ξεχωριστό μενού και συγκεκριμένες ώρες, αποσκοπώντας να «σπρώξει» και μια σειρά από ορεκτικά.

Τα προβλήματα όμως δεν θα αργούσαν να φανούν και σίγουρα δεν είχαν μόνο να κάνουν με τα κεφάλαια που διατέθηκαν ώστε να δουλέψει αυτή η στρατηγική. Ο χρόνος ήταν ένα άλλο πρόβλημα, καθώς ο πατενταρισμένος φούρνος της εταιρείας, που θα παρασκεύαζε την πίτσα σε πέντε μόλις λεπτά, θα συναντούσε χωροταξικά εμπόδια (π.χ. σε πολλά καταστήματα δεν υπήρχε ο χώρος για να εγκατασταθεί ή έπρεπε να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις).

Την ίδια στιγμή, όπως αναμενόταν, θα άνοιγε και ο ασκός του Αιόλου, καθώς εγκαινιάστηκε  ο πόλεμος της πίτσας (pizza wars), με την Dominos και την Pizza Hut να μοιράζουν κουπόνια, να κάνουν προσφορές και φυσικά να χλευάζουν τον ανταγωνιστή τους, αποκαλώντας την πίτσα του «McFrozen». Ο πόλεμος γενικεύτηκε με την αντίδραση των McDonalds, που υποστήριζαν ότι μπορούσαν να παρασκευάσουν ζεστή και φρέσκια πίτσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.


Ωστόσο, η μάχη ήταν άνιση. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’90, η McPizza θα αποσυρόταν από όλα σχεδόν τα καταστήματα – παρέμεινε σε ελάχιστα καταστήματα, μέχρι το 2017 οπότε αποσύρθηκε οριστικά). 

Οι λόγοι που συνέβαλαν στην κατάρρευσή της ήταν αφενός ο χρόνος παρασκευής, που έφθανε τα 11 λεπτά (υπερβολικά μεγάλος για μία εταιρεία που θέλει να λέγεται fast food), αφετέρου η υψηλή τιμή της (η μεγάλη deluxe πίτσα κόστιζε 9 δολάρια, όταν το hamburger κόστιζε μόλις 75 σεντς).