Τέλη δεκαετίας του ’70.

Με την ελβετική ωρολογοποιία σε κρίση, πέφτει η ιδέα για την κατασκευή ενός αναλογικού ρολογιού του οποίου το κόστος παραγωγής δεν θα ξεπερνά τα 10 ελβετικά φράγκα (περίπου  6,5 δολάρια εποχής). Αν και η ιδέα θεωρείται μη εφαρμόσιμη, εντούτοις το 1980 ένα τέτοιο ρολόι θα βγει δοκιμαστικά στην αγορά (test marketing).

Το ηµερολόγιο έγραφε 1η Μαρτίου 1983, όταν παρουσιάστηκαν τα πρώτα 12 µοντέλα της Swatch (σύντµηση των λέξεων Second Watch και όχι, όπως πολλοί πιστεύουν, Swiss Watch). Το Swatch, που κόστιζε 40 δολάρια, ήταν κάτι παραπάνω από ρολόι, ήταν ανατρεπτική φιλοσοφία, αξεσουάρ µόδας.

Το ρολόι αυτό, που συνδύαζε κορυφαία ποιότητα µε εξαιρετικά προσιτή τιµή (λόγω αυτοµατοποίησης της παραγωγής του, χάρη στην οποία περιοριζόταν το κόστος κατά 80%), ήταν λεπτό, πλαστικό, διέθετε µόλις 51 εξαρτήµατα (αντί για τα 91 που διέθεταν τα συµβατικά ρολόγια) και έβγαινε σε διάφορα διασκεδαστικά σχέδια και πολλούς χρωµατισµούς.

Υποστηρίχτηκε από επιθετική διαφήμιση, με αιχμή του δόρατος ένα τεράστιο Swatch ρολόι, που ζύγιζε 13 τόνους και είχε ύψος 200 μέτρα, το οποίο «σκέπασε» τον πιο ψηλό ουρανοξύστη της Φρανκφούρτης.

 

P.S.

Κάθε Κυριακή θα παρουσιάζεται μία τέτοια «ασήμαντη» ιστορία από κάποιο γνωστό brand name, που θα είναι σχετικά σύντομη (δεν θα ξεπερνάει τις 200 λέξεις) και "χαλαρή" για να μην κουράζει τον αναγνώστη.