Η δολοφονία του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ και το «τσουνάμι» διαδηλώσεων που ακολούθησε, φαίνεται ότι χει επιπτώσεις και στην εικόνα αρκετών εταιρειών, οι οποίες δηλώνουν ότι, αναγκαζόμενες από τις εξελίξεις (και τις διαμαρτυρίες μερίδας των πελατών τους), επεξεργάζονται την αλλαγή της οπτικής τους ταυτότητας.


Πρώτα ήρθε η ανακοίνωση της Quaker Foods, που δήλωσε ότι θα αποσύρει την επωνυμία της «Aunt Jemima», που βρίσκεται στα ράφια των καταστημάτων, για περισσότερα από 130 χρόνια. Τώρα πια έχει έρθει η σειρά της Mars, η οποία θα αλλάξει το brand Uncle Bens, το οποίο διαχειρίζεται.

Στο σημείο αυτό, για να αντιληφθούμε όλο αυτό το rebranding που είναι στα σκαριά, θα πρέπει να αναφερθεί ότι για πολλά χρόνια στον αµερικάνικο Νότο οι λευκοί συνήθιζαν να αποκαλούν τους ηλικιωµένους µαύρους uncle (Θείε), µια προσφώνηση που θεωρείτο υποτιµητική και προσβλητική.

Συγκεκριμένα όπως αναφέρει η εταιρεία, «οι προτροπές χιλιάδων καταναλωτών, ιδίως από την Αφροαμερικανική κοινότητα, εισακούστηκαν». «Ο ρατσισμός δεν έχει καμία θέση στην κοινωνία. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι δίπλα στην κοινότητα των αφροαμερικανών», συμπλήρωσε. Ωστόσο, δηλώνει ότι δεν γνωρίζει ακόμη ποια θα είναι η νέα εικόνα και όνομα, ούτε το χρόνο που απαιτείται για τη «μεταμόρφωση». Του διάσημου brand.

To ρύζι Uncle Bens εμφανίστηκε στην αγορά το 1946. Την εποχή εκείνη κυκλοφορούσε µια φήμη για ένα Τεξανό, που ήταν διάσηµος για το ρύζι του. Σύµφωνα µε το µύθο, ένας µαύρος αγρότης, ο Uncle Ben, καλλιεργούσε ρύζι µοναδικής ποιότητας, το οποίο οι υπόλοιποι καλλιεργητές χρησιµοποιούσαν ως πρότυπο. Μάλιστα, όταν διέθεταν καλή σοδειά, έλεγαν στους αγοραστές ότι «το ρύζι µας είναι εξίσου καλό µε αυτό του Uncle Ben».

Όµως αυτό που έλειπε για να συμπληρωθεί το παζλ ήταν µια εικόνα. Ωστόσο, η φωτογραφία που επιλέχθηκε, αυτή ενός ηλικιωµένου Αφροαµερικάνου που χαµογελάει µε παπιγιόν και µε µπλε σακάκι, δεν είχε κανένα µυθικό στοιχείο, αφού ήταν πέρα για πέρα αληθινή. 

Ήταν η φωτογραφία του Frank Brown, ενός µετρ ξενοδοχείου του Σικάγο, όπου κατέλυε συχνά ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Mars. Ο µέτρ δέχθηκε να φωτογραφηθεί, χωρίς φυσικά να γνωρίζει ότι η φωτογραφία του θα αναπαραγόταν εκατοµµύρια φορές και ότι το πρόσωπό του θα γινόταν ένα από τα πιο αναγνωρίσιµα παγκοσµίως.