They are going home to Greece. Η καλύτερη εκστρατεία του ΕΟΤ


Καλοκαίρι 1985. Οι ΗΠΑ του Ρόναλντ Ρέιγκαν εκδίδουν ταξιδιωτική οδηγία για τη χώρα μας, λόγω της τρομοκρατίας στη Μέση Ανατολή, συστήνοντας στους Αμερικάνους τουρίστες να αποφύγουν την «επικίνδυνη» χώρα μας.
they-are-going-home-greece
Μπροστά στην οικονομική καταστροφή που διαφαινόταν, ο ΕΟΤ, που την χρονιά εκείνη ανέμενε 500.000 Αμερικανούς τουρίστες, απευθύνθηκε στον George Lois, τον «χρυσό Ελληνα της διαφήμισης» για να σώσει τον τουρισμό μας.
Τότε, ο Ελληνοαμερικάνος διαφημιστής, που υπήρξε ο ιθύνων νους πίσω από εξαιρετικές διαφημίσεις που έγραψαν ιστορία (για το MTV, τη Xerox, αλλά και τολμηρών εξώφυλλων του περιοδικού Esquire), έκανε κάτι απλό αλλά ιδιοφυές: βρήκε 37 διάσημους Αμερικανούς ηθοποιούς και αθλητές (ανάμεσά τους, ο Κλιφ Ρόμπερτσον, ο Λόιντ Μπρίντζες και η Ζα Ζα Γκαμπόρ), όλοι γόνοι Ευρωπαίων μεταναστών, και τους προσέφερε δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή μίας εβδομάδας (για δύο άτομα) στη χώρα μας, με αντάλλαγμα να πουν μία φράση μπροστά στην κάμερα.
Ο μέσος Αμερικανός, που νομοτελειακά είχε παππούδες μετανάστες, ταυτίστηκε βλέποντας τον Νιλ Σεντάκα να λέει πως «ο πατέρας μου ήταν μετανάστης από την Ευρώπη. Τώρα εγώ γυρίζω σπίτι… στην Ελλάδα!». Το σλόγκαν «Now I am going home… to Greece!» έκανε θραύση: τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής, που συνέδραμε στην καμπάνια των 2,5 εκατ. δολαρίων, με προορισμό την Αθήνα ταξίδευαν με 100% πληρότητα.
Κανένας από αυτούς τους celebrities, που συμμετείχαν σε 13 διαφημιστικά των 30 δευτερολέπτων (διανθισμένα με εικόνες από Ελλάδα), δεν είχε ελληνική καταγωγή. Όπως δήλωσε αργότερα ο Lois: «Δεν είχε σημασία αν κάποιος ήταν Ιταλός, Ισπανός ή Ούγγρος. Η Ελλάδα είναι η πρωταρχική καταγωγή όλων τους, το μέρος όπου όλοι αισθάνονται σαν σπίτι τους, διότι εκεί γεννήθηκε ο δυτικός πολιτισμός».
Η καμπάνια, με τίτλο «They're going home to Greece», που  προβάλλονταν από όλα τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα, αλλά και τον έντυπο τύπο, είχε απίστευτη επιτυχία, ακυρώνοντας ουσιαστικά την ταξιδιωτική οδηγία. Μέχρι σήμερα θεωρείται η καλύτερη διαφημιστική εκστρατεία του ΕΟΤ. Οπως δήλωσε πρόσφατα ο 89χρονος πια Lois, και σήμερα, αν μου το ζητούσε ο ΕΟΤ, κάτι παρόμοιο θα έφτιαχνα...

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia