Λένε ότι περίπου το 5% των επισκεπτών ενός προορισμού τον επισκέπτεται εξαιτίας κάποιας ταινίας που είδε. Στην περίπτωση του Chernobyl, αυτό το στατιστικό δεν ισχύει, καθώς η πρόσφατη ομώνυμη σειρά του HBO εκτόξευσε τις επισκέψεις τουριστών – η μαρτυρική περιοχή άνοιξε πέρυσι τις πόρτες του, 32 χρόνια μετά το μεγαλύτερο πυρηνικό ατύχημα, για να υποδεχθεί τουρίστες – αν και ανεπίσημα την επισκέπτονταν από τα τέλη της δεκαετίας του ‘90.
Μόλις κυκλοφόρησε η άκρως επιτυχημένη μίνι-σειρά πέντε επεισοδίων με θέμα την καταστροφή του 1986 στην πρώην Σοβιετική Ένωση, ο τουρισμός στην περιοχή αυξήθηκε κατά 30-40%, καθώς τουρίστες συνέρρευσαν για να κάνουν το tour και να επισκεφθούν τις εγκαταστάσεις προστασίας του σταθμού, το κέντρο διεύθυνσης, τη μονάδα «καταφύγιο», το μνημείο που είναι αφιερωμένο στην μνήμη όσων έχασαν τη ζωή τους, το λούνα παρκ που δεν λειτούργησε ποτέ, καθώς και το τεχνητό κανάλι με γατόψαρα, αλλά και να δειπνήσουν στο εστιατόριο των εργαζομένων στον πυρηνικό σταθμό.
Μαζί με αυτούς τους «σκοτεινούς» τουρίστες, όπως αποκαλούνται όλοι αυτοί που επισκέπτονται περιοχές όπου έχουν χάσει τη ζωή τους αμέτρητοι άνθρωποι, κατέφθασαν και οι influencers, που πάντα αναζητούν το τέλειο σκηνικό για να ικανοποιήσουν την ακόρεστη ανάγκη τους για αυτοπροβολή αναρτώντας φωτογραφίες στο Instagram.
Άνευ αιδούς και χωρίς κανένα σεβασμό για τους νεκρούς και τις χιλιάδες ανθρώπων που ξεσπιτώθηκαν για μια ζωή, άρχισαν να τραβούν selfie, συχνά προκλητικές, όπως μία νεαρή που εμφανίζεται στον φωτογραφικό φακό φορώντας μονάχα το εσώρουχό της, για να διατυμπανίσουν στους followers τους την παρουσία τους σε έναν χώρο που σημαδεύτηκε από ανείπωτη τραγωδία.
Βλέποντας αυτή την εξέλιξη, ακόμα και ο σεναριογράφος της δημοφιλούς δραματικής σειράς έγραψε χαρακτηριστικά: «Είναι υπέροχο το γεγονός ότι η σειρά έχει εμπνεύσει ένα νέο κύμα τουρισμού στη Ζώνη Αποκλεισμού. Αλλά έχω δει τις φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Αν επισκεφτείτε την περιοχή, θυμηθείτε την τραγωδία που συνέβη εκεί. Σεβαστείτε εκείνους που υπέφεραν και θυσιάστηκαν».