Περίπου το 80% του γαλαζόπτερου τόνου, ενός είδους που κινδυνεύει με εξαφάνιση και ο οποίος απαντάται στη Μεσόγειο, καταναλώνεται στην Ιαπωνία. Παρόλα αυτά, η ιαπωνική κυβέρνηση δεν σκοπεύει να θέσει φραγμούς στην κατανάλωση του εν λόγω «πολύτιμου» ψαριού.

Ο λόγος είναι πολύ απλός και στηρίζεται σε μια βασική αρχή της οικονομικής θεωρίας: το νόμο προσφοράς και ζήτησης. Με πολύ απλά λόγια, όσο μειώνεται η προσφερόμενη ποσότητα ενός αγαθού, του τόνου εν προκειμένω, τόσο θα αυξάνεται σε δυσθεώρητα ύψη η τιμή του.

Πίσω από όλο αυτό το «παιχνίδι» με τον τόνο βρίσκεται η Mitsubishi, ένας πολυσχιδής κολοσσός, γνωστός για τα αυτοκίνητα και τα ηλεκτρονικά του. Η κραταιά ιαπωνική εταιρεία εικάζεται ότι κατέχει το 40% της παγκόσμιας αγοράς του γαλαζόπτερου τόνου, καθώς εισάγει τεράστιες ποσότητες κάθε χρόνο, που καταλήγουν σε μια ογκώδη κατάψυξη.

Αυτό το απόθεμα θα το βγάλει στην αγορά όταν ο τόνος πιάσει νέα χαμηλά (σήμερα υπεραλιεύεται τέσσερις φορές παραπάνω από όσο χρειάζεται προκειμένου να μην εξαφανιστεί).