Πριν λίγες ημέρες, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ανακοίνωσε –επιτέλους- την απόφασή του να συγκροτήσει 14μελή ομάδα εργασίας, με διετή θητεία, για το Ελληνικό Γιαούρτι (greek style yogurt), προκειμένου να συντονίσει τις ενέργειες ώστε να κατοχυρωθεί ως προϊόν Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).
Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, όπως και με την φέτα, οι εξελίξεις μας έχουν ξεπεράσει. Για άλλη μια φορά αδυνατούμε να αξιοποιήσουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Το ελληνικού τύπου γιαούρτι έχει γίνει «της μόδας» στον ανεπτυγμένο κόσμο εδώ και αρκετά χρόνια, οπότε η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται με σημαντική καθυστέρηση και δεν αναμένεται να έχει κάποιο όφελος για εμάς. 

Δυστυχώς η έλλειψη ξεκάθαρης στρατηγικής από τη μεριά της πολιτείας αλλά και η αδυναμία των ελληνικών εταιρειών σε γνώσεις μάρκετινγκ και branding, μας έκαναν από πρωταγωνιστές κομπάρσους.
Κρίμα. Μια αγορά την οποία ανοίξαμε εμείς, με αιχμή του δόρατος την ΦΑΓΕ, σήμερα δείχνουμε ανήμποροι να την ακολουθήσουμε. Η αγορά πλέον έχει κατακλυστεί από πολυεθνικούς παίκτες (π.χ. Chobani, General Mills, Danon), οι οποίοι ορίζουν τις εξελίξεις, ενώ ακόμη και χώρες, όπως η Τσεχία, έχουν νομοθετήσει την παραγωγή σε τοπικό επίπεδο του greek style yogurt.
Ακόμα και ο πρωτεργάτης αυτών των ενεργειών, η ΦΑΓΕ (με εργοστάσια σε Ελλάδα, ΗΠΑ και σύντομα Λουξεμβούργο, όπου έχει μεταφερθεί η έδρα της), εμφανίζει έντονα σημάδια κόπωσης με το μερίδιό της να συρρικνώνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια – σε πολλές χώρες οι πωλήσεις της έχουν μειωθεί 6-8%.
Όλα αυτά σε μία εποχή όπου η αγορά του ελληνικού τύπου γιαουρτιού ευημερεί, με τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να φθάνει το εκκωφαντικό 7,5% για τα επόμενα πέντε χρόνια. Το μόνο ενθαρρυντικό της υπόθεσης είναι ότι στο παιχνίδι έχουν αρχίσει να μπαίνουν (πάλι με καθυστέρηση) και άλλοι έλληνες παίκτες (π.χ. ΚΡΙ ΚΡΙ, ΔΕΛΤΑ, Δωδώνη) οι οποίοι, στις χώρες όπου δραστηριοποιούνται, θα προσπαθήσουν να αρπάξουν ένα μικρό κομμάτι της πίτας.