Προσποιήσου... μέχρι να τα καταφέρεις

Μερικές φορές πρέπει να προσποιείσαι μέχρι να τα καταφέρεις...

Όταν o Richard Branson δημιούργησε μαζί με μερικούς φίλους το μουσικό περιοδικό Student, δεν είχε χρήματα, φήμη ή επαφές. Αλλά είχαν ένα πράγμα σε αφθονία: την προθυμία να αναλάβουν κινδύνους. Πάμε να δούμε πώς περιέγραψε εκείνες τις εποχές:

«Χρειαζόμασταν ανθρώπους να μας πάρουν στα σοβαρά και χρειαζόμασταν κάποια προσοχή. Έτσι σκέφτηκα: "Αν κανείς δεν μας  καλεί ακόμα, ας κάνουμε σαν να μας καλούν"».

Κάθε φορά που δημοσιογράφοι επισκέπτονταν το μικρό μας γραφείο, το τηλέφωνο χτυπούσε συνεχώς.

“It’s Ted Heath for you, Richard!”

“David Bailey says it’s urgent!”

“Mick Jagger’s on line two!” 

Εκανα μια παύση, ζητούσα συγγνώμη και έλεγα: «Πες τους ότι θα τους πάρω πίσω, είμαι σε συνάντηση».

Φυσικά, κανένας από αυτούς δεν ήταν πραγματικά στη γραμμή. Συνήθως ήταν ο φίλος μου ο Tony, που καθόταν στο πάτωμα και έπαιζε τον τηλεφωνητή με ένα σκανδαλιάρικο χαμόγελο.

Οι δημοσιογράφοι άρχιζαν να γράφουν κάτι στο μπλοκάκι τους. «Προφανώς έχει πολύ καλές διασυνδέσεις», φανταζόμουν ότι σκέφτονταν. «Αυτός ο Branson πρέπει να είναι πολύ δυνατός».

Και αυτό ήταν το θέμα, συνεχίζει. Όταν ξεκινάς, οι άνθρωποι συχνά δεν βλέπουν το δυναμισμό και την αξιοπιστία σου. Βλέπουν μόνο αυτό που είσαι. Γι' αυτό, μερικές φορές, πρέπει να τους βοηθήσεις να το φανταστούν!

Δεν έλεγα ψέματα για να είμαι κακόβουλος. Έκανα μπλόφα για να μας εξασφαλίσω "μια θέση στο τραπέζι". Και μερικές φορές, η μπλόφα δούλευε. Μεγάλα ονόματα άρχισαν να σηκώνουν το τηλέφωνο και να μας καλούν. Ο Mick Jagger τελικά τηλεφώνησε (μας έφερε ακόμη και τους Rolling Stones). Το ίδιο έκανε και ο Bailey. Είχαμε προσποιηθεί, αλλά ευτυχώς, όταν κάποιος το κατάλαβε, είχαμε ήδη πετύχει.

Στα πρώτα της βήματα, η Estée Lauder όταν προσπαθούσε να χτίσει την αυτοκρατορία της στον χώρο των καλλυντικών, δούλευε μόνη της αλλά ήθελε να δώσει την εντύπωση ότι διέθετε μια ολόκληρη επιχείρηση πίσω της. Έτσι, αλλάζε τη φωνή της στο τηλέφωνο, υποκρινόμενη διάφορες "υπαλλήλους", για να φαίνεται ότι το brand της είχε γραμματείς, βοηθούς και τμήμα πωλήσεων.


Ίσως αυτό να είναι και το μεγαλύτερο μάθημα για κάθε επίδοξο επιχειρηματία ή ονειροπόλο: Δεν χρειάζεται να έχεις τα πάντα στην αρχή. Δεν χρειάζεται να περιμένεις την "κατάλληλη στιγμή", τις τέλειες συνθήκες ή τις επιβεβαιώσεις από άλλους. Χρειάζεται να φερθείς σαν να είσαι εκεί ήδη. Όχι με αλαζονεία, αλλά με πίστη. Η πραγματικότητα έχει μια περίεργη τάση να ακολουθεί την αυτοπεποίθηση.

Κάποιος κάποτε είπε: «Προσποιήσου μέχρι να τα καταφέρεις. Μετά, απλά... συνέχισε να είσαι αυτός που έγινες».

Διαβάστε ακόμα: 5 επιχειρηματικές συμβουλές από τον Richard Branson{alertInfo}


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia