Ζούμε σε έναν κόσμο που δεν είναι αγγελικά πλασμένος. Συχνά, οι εταιρείες προκειμένου να προφυλάξουν ή να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά προβαίνουν σε «υπόγειες» ενέργειες που έχουν ως σκοπό να θέσουν εκτός μάχης τον ανταγωνισμό.

Διότι, πίσω από τις ωραίες διαφημίσεις, πίσω από όλες αυτές τις δράσεις κοινωφελούς χαρακτήρα, πίσω από το χαμογελαστό προσωπικό και τα τακτοποιημένα προϊόντα στα ράφια, κρύβεται ένας αθέατος πόλεμος: ο πόλεμος για την επικράτηση στο ράφι. Οι συμφωνίες των εταιρειών με τα σούπερ μάρκετ κλείνονται συνήθως για ένα χρόνο και ορίζουν το χώρο που θα καταλαμβάνουν τα προϊόντα τους στα ράφια. Όπως αντιλαμβάνεστε, συχνά ο πόλεμος αυτός δεν γίνεται με νόμιμα μέσα. Ιδιαίτερα όταν η εν λόγω εταιρεία έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά (κοινώς  είναι κραταιά).

Πριν από λίγες μέρες, λοιπόν, πρόστιμο 9,4 εκατ. ευρώ επιβλήθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στις εταιρίες του ομίλου COLGATE - PALMOLIVE για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην ελληνική αγορά καθαριστικών για τζάμια, απαγόρευσης των παράλληλων εισαγωγών στην ελληνική επικράτεια και παροχής ανακριβών και ελλιπών στοιχείων κατά τη διεξαγωγή της αυτεπάγγελτης έρευνας. Με απλά λόγια, η αμερικάνικη πολυεθνική, με τις ευλογίες των σούπερ μάρκετ, έλυνε και έδενε στη χώρα μας.

Λερωμένη, φυσικά, είχαν τη φωλιά τους και οι λιανέμποροι (σωστά, χρειάζονται δύο για να χορέψεις ταγκό), στους οποίους επιβλήθηκε επίσης πρόστιμο: ΑΛΦΑ-ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ, (474.714 ευρώ), ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Ι&Σ ΑΕ (213.297 ευρώ – ομολογώ ότι με εξέπληξε δυσάρεστα η εμπλοκή του εν λόγω σούπερ μάρκετ), ΜΑΚΡΟ ΚΑΣ & ΚΑΡΥ ΧΑΕΕ ΑΕ, (183.330 ευρώ), ΠΕΝΤΕ ΑΕ, (143.922 ευρώ), και ΚΥΨΕΛΗ AΕ, ( 1.944 ευρώ).