Στη Ν. Ιωνία χτυπούσε κάποτε η καρδιά της κλωστοϋφαντουργίας και του μικρασιατικού Ελληνισμού. Σε αυτή την περιοχή, σε έναν βιομηχανικό χώρο 1.600 τ.μ. όπου 115 υπάλληλοι βιώνουν ένα εργασιακό μοντέλο παρόμοιο με αυτό της Google ή του Facebook, χτυπά σήμερα και η καρδιά του Skroutz, της μεγαλύτερης μηχανής σύγκρισης τιμών/προϊόντων του ελληνικού διαδικτύου.

Στα νέα γραφεία της εταιρείας, που αισίως μετράει δέκα χρόνια ζωής, μπορεί κανείς να αντιληφθεί την διαφορετική προσέγγιση που διέπει τους ιδρυτές της. Εκεί κυριαρχεί το άπλετο φυσικό φως, η ευρυχωρία, τα χαρούμενα γραφιστικά μοτίβα, η απουσία τοίχων και κλειστών γραφείων και η διαφάνεια.

Όπως συνήθως συμβαίνει, η ιδέα ξεκίνησε ως προσωπική ανάγκη των δύο εκ των τριών συνιδρυτών του Skroutz, σε μια εποχή που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν ακόμη στα σπάργανα. Τότε ένας φίλος του Γιώργου Χατζηγεωργίου, ενός εκ των ιδρυτών, αναζητούσε κάτι από τον χώρο της τεχνολογίας και για να αποθηκεύσει τα αποτελέσματα της προσωπικής του έρευνας, έβαζε χειροκίνητα bookmarks. Τότε, ο φίλος του Βασίλης Δήμος, ο έτερος ιδρυτής, ανέλαβε να τον βοηθήσει φτιάχνοντας μια μηχανή αναζήτησης για προσωπική τους χρήση. Οι απεριόριστες δυνατότητες της νέας μηχανής «γοήτευσαν» τους δύο νέους, οι οποίοι με την εισχώρηση του Γιώργου Αυγουστίδη στην ομάδα, αποφάσισαν να την αξιοποιήσουν εμπορικά.

Η αρχή γίνεται με προσφορές από 16 μόλις καταστήματα, για να φθάσουμε σήμερα στα 1.750 ενεργά καταστήματα και τους 5,5 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες το μήνα, όχι μόνο από τον χώρο της τεχνολογίας, ο οποίος καθιέρωσε τον Skroutz στα πρώτα του βήματα, αλλά και σε οτιδήποτε μπορεί να προσφερθεί έναντι τιμήματος. Εσχάτως η εταιρεία απευθύνεται και στο γυναικείο κοινό διαθέτοντας προς πώληση handmade προϊόντα, από κοσμήματα και ρούχα μέχρι είδη για το σπίτι

Από το 2013, η εταιρεία δραστηριοποιείται και στην Τουρκία, όχι ως Skroutz (λέξη άγνωστη και δυσκολοπρόφερτη για τους γείτονες), αλλά με το όνομα alve («αλισβερίσι» στα τούρκικα), και συνεργάζεται με μερικά από τα μεγαλύτερα e-shops της Τουρκίας. Από φέτος, η εταιρεία άνοιξε τα φτερά της και στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον του αγγλικού ηλεκτρονικού εμπορίου, με το ίδιο όνομα αλλά διαφορετική γραφή: SCROOGE.

Ένα επίσης άκρως ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η εταιρεία Skroutz, σε αντίθεση με ότι υποδηλώνει το όνομα, είναι ένας γαλαντόμος εργοδότης. Προσφέρει ικανοποιητικό πακέτο αποδοχών, με έξτρα μπόνους το πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης. Κάθε υπάλληλος έχει στη διάθεσή του ανατομική καρέκλα και μεγάλο, ηλιόλουστο γραφείο με επαρκή προσωπικό χώρο. Ενθαρρύνοντας την επικοινωνία, οι πόρτες όλων των γραφείων παραμένουν ανοιχτές και, όπου υπάρχουν, είναι γυάλινες.
Έχει επίσης προβλεφθεί χώρος για pilates, ping pong, βιβλιοθήκη, βεράντα με φυτά και ξύλινα καθιστικά, αλλά και εστιατόριο με πλήρες μενού (το πρωινό είναι δωρεάν ενώ το μεσημεριανό μενού,  επιμελημένο από τον Χριστόφορου Πέσκια, κοστίζει μόλις δύο ευρώ).



Πηγή: προσαρμογή σε άρθρο του www.thetoc.gr