Yoleni's. Ενα πρωτοποριακό διαδικτυακό κατάστημα με ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα

Ο σύγχρονος, παγκόσμιος καταναλωτής αναζητά το καινούριο, το αληθινό, το διαφορετικό, το ποιοτικό, το εξεζητημένο. Μητέρες επιλέγουν αγνά παιδικά ζυμαρικά με βουβαλίσιο γάλα και θρεπτικά σνακ για το σχολείο τους, εργένηδες αναζητούν λύσεις για εύκολα και γρήγορα γεύματα με ποιοτικά προϊόντα, σεφ ενημερώνονται για νέα προϊόντα και νέους παραγωγούς, άτομα μεγαλύτερης ηλικίας βρίσκουν όσπρια, τραχανάδες και ελαιόλαδα που τους θυμίζουν τις γεύσεις από τον τόπο καταγωγής τους. Τι κοινό έχουν όλες αυτές οι ετερόκλητες ομάδες; Αμφότερες περιηγούνται στο Yoleni’s, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που δίνει την ευκαιρία στον Ευρωπαίο και σύντομα παγκόσμιο καταναλωτή να προμηθευτεί μια μεγάλη γκάμα ελληνικών ιδιαίτερων, αυθεντικών παραδοσιακών προϊόντων γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

   Το Yoleni’s είναι προϊόν του Δωροθέου Χατζηιωάννου, με σπουδές στο μάρκετινγκ, και του Νικόλαου Πίπα, ηλεκτρολόγου-μηχανολόγου με μεταπτυχιακές σπουδές στο management. Η αρχική σκέψη περιελάμβανε τη δημιουργία ενός «ψηφιακού καλαθιού» που θα είχε αγνά και ιδιαίτερα παραδοσιακά προϊόντα. Η ιδέα μετεξελίχθηκε με το πέρασμα του χρόνου, φτάνοντας στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, για να καταλήξει σήμερα σε ένα σύγχρονο delicatessen. Στη φάση της υλοποίησης μπήκε το 2011 από μια ομάδα νέων ανθρώπων, η οποία θέλησε να αναδείξει τη μοναδικότητα και ιδιαιτερότητα των τοπικών αγροτικών προϊόντων και τον γαστρονομικό πλούτο της κάθε περιοχής, για να βγει on-line, μετά από πολύ επίμονη δουλειά και έρευνα, τον Δεκέμβριο του 2013.

    Το όνομα Yoleni’s είναι ένας συνδυασμός δύο ελληνικών, γνωστών ονομάτων, Παναγιώτα και Ελένη, τα οποία ταίριαζαν απόλυτα -σύμφωνα με τους δημιουργούς της εταιρείας- στο τελικό brand, θυμίζοντας την Ελληνική-Μεσογειακή προέλευση και ηχώντας ως όνομα το ίδιο στις περισσότερες γνωστές γλώσσες του κόσμου, ενώ ως λογότυπο χρησιμοποιήθηκαν παγκόσμια σύμβολα: το ελαιόδεντρο που αντιπροσωπεύει τη μακροζωία και τη γονιμότητα, και τον κύκλο που συμβολίζει τον κόσμο, την πληρότητα και την τελειότητα.
   Ενδεικτική της αποδοχής του εγχειρήματος και παρά την αρχική δυσπιστία των παραγωγών, ιδιαίτερα αυτών που δεν είχαν σε υψηλή εκτίμηση το ηλεκτρονικό εμπόριο και εν γένει των Ελλήνων καταναλωτών, ήταν η μία παραγγελία, που δόθηκε στο ηλεκτρονικό κατάστημα Yolenis.com από μία κυρία ελληνικής καταγωγής, μόνιμο κάτοικο Βρυξελλών, και αφορούσε προϊόντα που ζύγιζαν 92 κιλά –χρειάστηκαν αρκετά κουτιά για την αποστολή της παραγγελίας- και κόστιζαν άνω των 600 ευρώ.

   Ωστόσο, η ιστοσελίδα Yoleni’s -που είναι διαθέσιμη στα ελληνικά, τα αγγλικά και τα γερμανικά- δεν είναι ένα ακόμη συνηθισμένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Διαθέτει 1.500 προϊόντα, από 75 και πλέον περιοχές της Ελλάδας, προερχόμενα από 110 καταξιωμένους παραγωγούς της ελληνικής υπαίθρου, δίνοντας έμφαση στην παράδοση καθώς είναι γεμάτη με πλούσιες αναφορές για την ιστορία, την γαστρονομία και το οικοσύστημα του κάθε τόπου, παρέχοντας πλήθος βιντεοσκοπημένων παραδοσιακών συνταγών ταξινομημένων σε 10 τοπικές κουζίνες, καλύπτοντας όλα τα γεωγραφικά τμήματα της χώρας- και ποικίλους συνδυασμούς φαγητού και ποτού, αλλά και με το «Τραπέζι του Μήνα» να κυριαρχεί στην αρχική σελίδα «στρωμένο» με τα προϊόντα και τις συνταγές της κάθε εποχής. Επίσης στον ένα χρόνο λειτουργίας της, εξυπηρετεί ήδη περισσότερους από 4.000 πελάτες σε 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην Ελλάδα.

   Εν ολίγοις, επενδύοντας στο «περιεχόμενο» (ήδη 310.000 λέξεις ανά γλώσσα), content marketing στη γλώσσα του μάρκετινγκ, η Yoleni's δεν προσφέρει απλά και μόνο ελληνικά προϊόντα, αλλά μία ξεχωριστή εμπειρία σε κάθε επίσκεψη, μέσα από την ιστορία των ελληνικών τόπων παραγωγής των προϊόντων, των Ελλήνων παραγωγών και των ελληνικών προϊόντων.  Επιχειρεί να αναδείξει τη μεσογειακή διατροφή, τα ελληνικά προϊόντα και τους Έλληνες παραγωγούς στις αγορές του εξωτερικού, το φυσικό πλούτο της χώρας μας, το διαφορετικό μικροκλίμα ανά περιοχή και την τεράστια βιοποικιλότητα.


   Εξ αρχής η ιδρυτική ομάδα της Yoleni’s προσανατολίζεται στις αγορές του εξωτερικού. Σε λίγους μόλις μήνες από την έναρξη της λειτουργίας του θα φθάσει να διαθέτει τα προϊόντα της, μέσα σε 16 με 36 ώρες από τη στιγμή της παραγγελίας, στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες αλλά και πολύ σύντομα στην αγορά της Αμερικής. Πιο δημοφιλή προϊόντα αποδεικνύονται το μέλι, τα ιδιαίτερα τυριά, το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, τα παραδοσιακά ζυμαρικά και τα αλλαντικά, που διακινούνται σε πρωτοποριακές 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες χάρη στις οποίες διατηρούνται φρέσκα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού-διανομής.

   Στα άμεσα σχέδια περιλαμβάνονται η περαιτέρω διείσδυση σε Ευρώπη αλλά και Αμερική, όπου θα ανοίξουν παραδοσιακά ελληνικά μπακάλικα, η ανάπτυξη υπηρεσιών που σχετίζονται με τον αγροτουρισμό, η συμμετοχή σε τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικού ενδιαφέροντος, η δημιουργία σημείων λιανικής πώλησης που θα προσφέρουν γευστικές εμπειρίες, η διάθεση μεγάλης ποικιλίας πρωτότυπων εταιρικών δώρων, καθώς και η συνέργεια με σημαντικές εταιρείες τουρισμού.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia