Το να δειπνήσει κάποιος μόνος του υπήρξε ανέκαθεν θέμα ταμπού. Το άτομο που επέλεγε να επισκεφθεί σόλο ένα εστιατόριο συχνά στιγματιζόταν ως μοναχικός, ιδιότροπος, δύστροπος.
Φαίνεται, ωστόσο, ότι τα δεδομένα, τα τελευταία χρόνια, αλλάζουν, καθώς οι μοναχικοί επισκέπτες αποτελούν πλέον ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς. Ως εκ τούτου, πολλά εστιατόρια ανά τον κόσμο «ανακαλύπτουν» αυτό το διευρυνόμενο αγοραστικό κοινό και προσαρμόζονται ώστε να το προσελκύσουν.
Ποιο είναι όμως το προφίλ αυτών των  επισκεπτών; Μπορεί να είναι πολυάσχολοι επαγγελματίες, διαζευγμένοι (ας μην ξεχνάμε ότι τα διαζύγια αυξάνονται), εργένηδες (τα άτομα πλέον παντρεύονται ή τεκνοποιούν σε μεγαλύτερες ηλικίες), καθώς και όσοι θέλουν να μείνουν για λίγο μόνοι τους.
Μόνο στην Αμερική, οι επονομαζόμενοι solo diners αντιστοιχούν στο 57% της πελατείας των εστιατορίων. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι πολλοί επιχειρηματίες στο χώρο της εστίασης έχουν αναλάβει την τροποποίηση του μενού, τον επανασχεδιασμό του χώρου και την εκπαίδευση του προσωπικού τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προσδοκίες της νέας αυτής, οικονομικά ανεξάρτητης, καταναλωτικής ομάδας.
Για παράδειγμα, στο Beckta, εστιατόριο στον Καναδά, ο ιδιοκτήτης, που απευθύνεται και σε solo diners, έχει προβλέψει όλα τα ενδεχόμενα, ακόμη και αυτό του «στησίματος». Σε περίπτωση λοιπόν που κάποιος κάνει κράτηση για δύο άτομα, αλλά τελικά δειπνήσει μόνος επειδή τον έστησαν, προσφέρεται, ως παρηγοριά, δωρεάν το γεύμα.
Στο δε πολυτελές εστιατόριο Top of the Market στο Σαν Ντιέγκο ο ιδιοκτήτης έχει προχωρήσει σε χωροταξικές και όχι μόνο αλλαγές. Εγκατέστησε έναν πιο μεγάλο πάγκο όπου μπορεί κανείς να δειπνήσει με θέα την κουζίνα, κάνοντας πιο διαδραστική την εμπειρία. Στους πελάτες-θεατές προσφέρονται και ταχύρυθμα μαθήματα μαγειρικής και γευσιγνωσίας. Ενώ μπορούν ακόμη και να πιάνουν κουβέντα με τους σεφ γύρω από την τεχνική τους. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις ζητούν το email του επισκέπτη για να του δώσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που ζητούν.

Πρόσφατα, στην Ολλανδία άνοιξε το πρώτο εστιατόριο που στοχεύει αποκλειστικά στους solo diners, ιδιαίτερα αυτούς που θέλουν να δειπνήσουν μόνοι τους από επιλογή, το οποίο διαθέτει τραπέζια για έναν. Το Eenmaal, όπως είναι το όνομά του, έχει κερδίσει τις καρδιές κατοίκων και τουριστών στο Άμστερνταμ. Κάθε βράδυ, τα τραπέζια είναι γεμάτα. Και οι δουλειές πάνε τόσο καλά, ώστε στα άμεσα σχέδιά της ιδιοκτήτριας είναι να ανοίξει κι άλλα solo εστιατόρια σε πόλεις, όπου καταγράφεται αύξηση του αριθμού των «solo diners».