"Think small''. H καλύτερη έντυπη διαφήμιση όλων των εποχών...

Όπως έχουμε δει σε πολλές ταινίες εποχής, στην Αμερική του 60’ ήταν στη μόδα τα μεγάλα, ογκώδη και γρήγορα αυτοκίνητα. Τα χρόνια εκείνα το μέγεθος και η πληθωρικότητα (π.χ. πτερύγια, αεροτομές) του αμαξώματος ήταν ανάλογο με το status και την οικονομική επιφάνεια του ιδιοκτήτη του. 

Τότε ήταν που εμφανίστηκε στην Αμερική το γερμανικό VW Beatle (αλλιώς, ο Σκαραβαίος), το οποίο σε αντίθεση με ό,τι κυκλοφορούσε στους αμερικάνικους δρόμους, ήταν μικρό, αργό και άσχημο αυτοκίνητο. Συν τοις άλλοις, ήταν ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο από τους Ναζί… 

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα χρειαζόταν μια λαμπρή και πρωτοποριακή διαφήμιση προκειμένου να καταφέρει να σταθεί με αξιώσεις σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά. Όπως και έγινε… Η διαφήμιση που θα το συνόδευε, με σλόγκαν το ''Think small", θα έγραφε ιστορία και δικαίως θα χαρακτηριζόταν ως μία από τις καλύτερες του 20ού αιώνα και αναμφίβολα η κορυφαία έντυπη διαφήμιση όλων των εποχών.

Η εν λόγω διαφήμιση εμφανίστηκε στον Τύπο το 1959, για να προωθήσει την ιδέα ενός εισαγόμενου αυτοκινήτου, που μόλις είχε εισαχθεί στην Αμερική. Το concept της ήταν καινοτόμο και κινήθηκε μακριά από τις συνηθισμένες διαφημίσεις με τις ευκατάστατες οικογένειες, τα όμορφα κορίτσια, τους ωραίους οδηγούς, την πολυτέλεια και το glamour. 

Μια ασπρόμαυρη φωτογραφία (τη στιγμή που όλες σχεδόν οι διαφημίσεις ήταν έγχρωμες) σε λευκό φόντο, με το αυτοκίνητο σε πολύ μικρό μέγεθος να τραβάει την προσοχή (τοποθετημένο σε τέτοιο σημείο ώστε να κατευθύνει το μάτι στον τίτλο), και τον τίτλο "Think small". Στο κάτω μέρος της σελίδας παρατίθεντο όλα τα πλεονεκτήματα ενός τέτοιου αυτοκινήτου (π.χ. περιορισμένη κατανάλωση, εύκολο παρκάρισμα, φθηνό service). «Το μικρό μας αμαξάκι δεν είναι δα και καμιά πρωτοπορία. Δεν προσπαθούν να χωρέσουν μέσα του μια ντουζίνα κολεγιόπαιδα. Ο τύπος στο βενζινάδικο δεν ρωτάει πού είναι το πορτάκι της βενζίνης. Ούτε κανείς χαζεύει το σχήμα του. Για την ακρίβεια, κάποιοι που το οδηγούν ήδη, ούτε που σκέφτονται ότι βγάζει 32 μίλια το γαλόνι. Ή ότι δεν χρειάζεται ποτέ αντιψυκτικό. Ή ότι βγάζει 40.000 μίλια με ένα σετ λάστιχα. Ξανασκέψου το».

 Η ολοσέλιδη καταχώρηση αν μη τι άλλο θα τραβούσε την προσοχή και θα κινούσε την περιέργεια του κοινού, που εντυπωσιάστηκε από την απλότητα, την ειλικρίνεια και το χιούμορ της.

Το "Think small" πρόσφερε κάτι διαφορετικό και φρέσκο, με τον Σκαραβαίο να γίνεται μέρος της κουλτούρας της ανήσυχης γενιάς των ‘60s, που είχε κουραστεί με τα muscle cars, την ιπποδύναμη και τους καπνούς που έβγαιναν από τα λάστιχα.

Πηγή: 100+1 Καλύτερες Διαφημίσεις Ολων των Εποχών  {alertInfo}


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia