Ιδιοφυίες του μάρκετινγκ. Oprah Winfrey

Η Oprah Winfrey (1954-) είναι Αμερικανίδα ιδιοκτήτρια και διευθύντρια μέσων μαζικής ενημέρωσης, εκδότρια περιοδικών, συγγραφέας βιβλίων, τηλεοπτική παραγωγός, αλλά και ηθοποιός. Θεωρείται η κυριότερη influencer στην εποχή λίγο πριν την έλευση του διαδικτύου, καθώς μια και μόνο αναφορά της σε προϊόντα, υπηρεσίες* ή πρόσωπα (γνωστή ήταν η στήριξή της στον Barack Obama) ήταν ικανή να τα «αναστήσει» ή να τα «θάψει» - όταν κάποτε δήλωσε ότι δεν θα φάει ξανά burger με κρέας βοδινού, οι πωλήσεις του σημείωσαν κάμψη… 

Η Oprah, όπως θα έμενε γνωστή, ό,τι έπιανε γινόταν χρυσό, κάτι που γνώριζαν πολύ καλά οι εταιρείες που κονταροχτυπιούνταν για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στο σόου της.  Όταν τη δεκαετία του ’90 εγκαινίασε ένα νέο τοκ-σόου με αντικείμενο το βιβλίο, κάθε βιβλίο που επέλεγε γινόταν γρήγορα μπεστ-σέλερ, με αποτέλεσμα να αποκτήσει σημαντική επιρροή και στον εκδοτικό χώρο. Κατάφερε ωστόσο να συνδέσει το όνομά της μόνο με προϊόντα αρίστης ποιότητας, θέτοντας αυστηρά κριτήρια στις εταιρείες που θα προέβαλε.

Το καθημερινό της πολυβραβευμένο talk show "The Oprah Winfrey Show" (1986-2011), στο οποίο όχι όνο πρωταγωνιστούσε αλλά -μέσα από την εταιρεία Harpo (αναγραμματισμός του ονόματός της, που σύστησε το 1988, ήταν και η ίδια παραγωγός, υπήρξε από τα δημοφιλέστερα του είδους, καθηλώνοντας για 25 χρόνια εκατομμύρια Αμερικανών. Καλλιέργησε όσο κανένας άλλος τη δημιουργία μιας πιο οικείας και εξομολογητικής ατμόσφαιρας στην επικοινωνία με τους κάθε λογής διάσημους και άσημους καλεσμένους της. 

Διαβάστε ακόμα: Ιδιοφυίες του μάρκετινγκ. Jan Carlzon  {alertInfo}

Κατάφερε τα μειονεκτήματά της, που σε μεγάλο βαθμό τη σημάδεψαν, να τα μετατρέψει σε πλεονεκτήματα – η ίδια κάποτε είπε: "Turn your wounds into wisdom". Ηταν πάντα ανθρώπινη, συναισθηματική, ταπεινή, χωρίς να αποκρύψει τίποτα. Μίλησε με δάκρυα για τη φτώχια που βίωσε εξ απαλών ονύχων, την σεξουαλική κακοποίηση που υπέστη, για τη διαλυμένη οικογένεια στην οποία μεγάλωσε, για το πρόβλημα με το βάρος της. 

Μολονότι ενσάρκωσε όσο καμία άλλη το αμερικάνικο όνειρο, ούσα η πρώτη αφροαμερικανίδα δισεκατομμυριούχος, φρόντισε να παραμένει πάντα προσιτή και σε πλήρη εναρμόνιση με το κοινό της, επιδεικνύοντας ενεργή ακρόαση και κατανόηση.

Έμεινε βέβαια στην ιστορία, τραβώντας πάντα τα φώτα της δημοσιότητας, και για τις εκπλήξεις-επιβραβεύσεις που έκανε, συνήθως με τη μορφή δώρων, όπως όταν προσκάλεσε 50 μέλλουσες νύφες και τις δώρισε ισάριθμα νυφικά. 

Ακόμα και όταν ο ανταγωνισμός από άλλα talk shows εντάθηκε τη δεκαετία του ’90, η Oprah παρέμεινε συγκεντρωμένη στο στόχο της και το κοινό της – πάντα σε ρόλο συμβουλευτικό, πάντα έτοιμη να βοηθήσει. Γι’ αυτήν, που μέσα από την παροχή ποιοτικού περιεχομένου διαμόρφωσε όσο καμία άλλη την αμερικανική κουλτούρα, ο κίτρινος Τύπος και τα tabloid θέματα δεν είχαν καμία θέση στο σόου της.

* Για να αντιληφθούμε το μέγεθος του "εκτοπίσματος" της 70χρονης σήμερα Oprah αρκεί μόνο να πούμε ότι όταν πριν λίγες ημέρες δήλωσε ότι φεύγει από το διοικητικό συμβούλιο της WeightWatchers, εγκαταλείποντας ταυτόχρονα το πρόγραμμα φαρμακευτικής αγωγής που ακολουθούσε για να χάσει βάρος, η μετοχή της εταιρείας έχασε μέσα σε μία μέρα το 24% της αξίας της...

Πηγή: 100+1 Ιδιοφυΐες του Μάρκετινγκ


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia