Αμερικάνικα σούπερ μάρκετ κλειδώνουν -ελέω κλοπών- τα πάντα...

Οι αυξανόμενες κλοπές εξελίσσονται σε μάστιγα για τους εμπόρους λιανικής πώλησης σε όλες τις ΗΠΑ, με τις επιχειρήσεις να χάνουν περίπου 112 δισ. δολάρια ετησίως από κλοπές - το 46% των λιανοπωλητών δήλωσε ότι έχει βιώσει αύξηση των κλοπών στα καταστήματά του τον τελευταίο χρόνο, με τη μέση αξία των πιο συχνά κλεμμένων αντικειμένων να ανέρχεται στα $25. 

Η αύξηση αυτή, που εσχάτως έχει απασχολήσει τα Μέσα, αποδίδεται όχι τόσο σε μεμονωμένους πελάτες αλλά κυρίως στις οργανωμένες συμμορίες που λυμαίνονται ανά τη χώρα, οι οποίες ''μοσχοπουλούν'' τα κλοπιμαία στη μαύρη αγορά ή στο Facebook Marketplace.

Ωστόσο, μια πρόσφατη έρευνα καταδεικνύει ότι τα μικρότερα καταστήματα μπορεί να ωφεληθούν από αυτή τη συγκυρία, καθώς οι πελάτες αναζητούν αγοραστικές εμπειρίες που δεν μοιάζουν τόσο πολύ με εγκλεισμό σε φυλακές.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι μικρότερες εταιρείες μολονότι ανέφεραν ποσοστά κλοπών περίπου 1,5% πάνω από το μέσο όρο του κλάδου, ωστόσο αναμένεται να προσελκύσουν καταναλωτές που αισθάνονται αποξενωμένοι και ενοχλημένοι ψωνίζοντας από μεγάλες αλυσίδες.

Τα πιο μικρά καταστήματα, που συνήθως δεν έχουν υιοθετήσει δραστικά προληπτικά -και πολυδάπανα- μέτρα, δημιουργούν μια πιο ευχάριστη αγοραστική εμπειρία, σε σύγκριση με τους ένστολους, ενίοτε οπλισμένους φρουρούς ασφαλείας που περιπολούν στους διαδρόμους με τα εμπορεύματα -από αποσμητικά και οδοντόκρεμες μέχρι απορρυπαντικά- κλειδωμένα πίσω από πλεξιγκλάς, που είναι πλέον ο κανόνας σε πολλές αλυσίδες καταστημάτων.

Αντίθετα, οι ιδιοκτήτες μικρότερων καταστημάτων δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν τις σχετικά διακριτικές κάμερες ασφαλείας και οργανώνουν τους χώρους τους ώστε να τοποθετούν τα πιο επιρρεπή στην κλοπή αντικείμενα σε πολύ εμφανή σημεία. 

Οι υπάλληλοι, εν τω μεταξύ, έχουν οδηγίες να χαιρετούν τους πελάτες κατά την είσοδό τους και να προσφέρονται εθελοντικά να τους βοηθήσουν κατά την περιήγησή τους, παρέχοντας υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση σε ένα φιλικό περιβάλλον, που λειτουργεί και ως αποτρεπτικός παράγοντας για τους εν δυνάμει κλέφτες.

Οι πελάτες που βιώνουν αυτές τις πολύ αυστηρές προληπτικές στρατηγικές για τη μείωση των κλοπών, χάνουν την αίσθηση ότι ψωνίζουν κάπου όπου αντιμετωπίζονται ως φίλοι ή τουλάχιστον ως πελάτες που τους εμπιστεύονται και όχι ως εγκληματίες. Αρκετοί δε από αυτούς αισθάνονται άβολα να καλούν κάθε τόσο τον πωλητή για να τους ξεκλειδώσει το ράφι και να μπορέσουν έτσι να περιεργαστούν ή να αγοράσουν το προϊόν που επιθυμούν. Πλέον η αγοραστική εμπειρία έγινε πιο πολύπλοκη, πιο χρονοβόρα…

Ολη αυτή η κατάσταση αναμένεται να δώσει στους μικρομεσαίους λιανοπωλητές την ευκαιρία να προσελκύσουν τους καταναλωτές μακριά από τις μεγαλύτερες αλυσίδες. Η προσωπική εξυπηρέτηση και η δυνατότητα να μπορείς να αγοράσεις μία οδοντόκρεμα χωρίς να βάλεις έναν πωλητή να ξεκλειδώσει μια αντικλεπτική γυάλινη πόρτα, αναμφίβολα προσφέρει καλύτερες εμπειρίες αγορών.



Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia