Πώς η πανδημία εκτόξευσε τις πωλήσεις των ψεύτικων διακοσμητικών βιβλίων...

Η πανδημία μπορεί να αποτέλεσε ταφόπλακα για πολλές επιχειρήσεις, ωστόσο έδωσε και μια ευεργετική ώθηση σε διάφορους κλάδους. Ενας από αυτούς ήταν και ο κλάδος των… ψεύτικων διακοσμητικών βιβλίων.

Προ πανδημίας η αγορά για τέτοιες βιβλιοθήκες-βιβλία ήταν σαφώς περιορισμένη, καθώς χρησιμοποιούνταν κυρίως σε κινηματογραφικές παραγωγές, εμπορικά καταστήματα, κρουαζιερόπλοια και φυσικά στις διαφημίσεις - αλλά και σε ορισμένα σπίτια (π.χ. για να καλύψουν μια μυστική είσοδο ή τουαλέτα). Ωστόσο η πανδημία διεύρυνε την αγορά, καθώς αξιοποιήθηκαν ως φόντο σε τηλεσυσκέψεις (βλ. zoom).

Μια από τις πιο γνωστές εταιρείες, σύμφωνα με τους New York Times, που δραστηριοποιείται στο χώρο είναι η βρετανική DecBooks, που πέρυσι διέθεσε 20.000 ψεύτικα βιβλία για μια παραγωγή του Netflix. «Οι ιδιώτες πελάτες μας λατρεύουν να κρύβουν πόρτες, να έχουν μια μυστική είσοδο που οδηγεί ίσως σε μια τουαλέτα, σε μια αίθουσα παιχνιδιών ή ακόμη και σε μια απλή αποθήκη», δήλωσε στέλεχος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του έχει διαθέσει ψεύτικα βιβλία σε μπαρ, εστιατόρια και κινηματογραφικά σκηνικά.

Τα ψεύτικα βιβλία μοιάζουν με τα αληθινά, ωστόσο συνήθως είναι «κούφια» καθώς δεν διαθέτουν εσωτερικό, παρά μόνο το εξώφυλλο ή τη ράχη, ό,τι δηλαδή είναι ευδιάκριτο εξ αποστάσεως.

Στην αγορά υπάρχει και η εταιρεία Books by the Foot, η οποία πουλάει βιβλία «με το μέτρο», σε διάφορους χρωματισμούς και καλύπτοντας ευρεία θεματολογία. Μέσα στην πανδημία έκανε χρυσές δουλειές καθώς οι άνθρωποι ζητούσαν -ως φόντο- ψεύτικα βιβλία και βιβλιοθήκες για τις κάθε λογής συσκέψεις zoom, τα οποία φυσικά θα αναδείκνυαν την (δήθεν) προσωπικότητα και καλλιέργεια καθώς και το γούστο τους.  


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia