Πώς να κρατήσεις το προσωπικό; Κάνε του εξατομικευμένα δώρα

Το να δείχνετε στους υπαλλήλους σας ότι εκτιμάτε τις προσπάθειές τους δεν είναι απλώς μια βασική αρχή που πρέπει να σας διέπει. Στη σημερινή σκληρή αγορά εργασίας, μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ της απώλειας και της διατήρησης κορυφαίων στελεχών.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Gallup, η αναγνώριση των εργαζομένων για τις προσπάθειές τους μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της απόδοσής τους και να μειώσει την πιθανότητα να αποχωρήσουν. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 67% των ερωτηθέντων που ανέφεραν «ελλιπείς προσπάθειες αναγνώρισης» από τα αφεντικά τους αναζητούσαν ενεργά νέες θέσεις εργασίας, σε σύγκριση με μόλις το 37% που ανέφερε μεγάλη αναγνώριση από τους ανωτέρους τους.


Η Leasecake, εταιρεία λογισμικού  που ιδρύθηκε το 2017 και πρόσφατα συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τους καλύτερους χώρους εργασίας, δίνει προτεραιότητα στο να κάνει τους 56 υπαλλήλους της, ή όπως τους αποκαλούν, Peeps (people exemplifying exceptional performance - άνθρωποι με εξαιρετικές επιδόσεις), να αισθάνονται πολύτιμοι. Εκτός από την προσφορά παροχών, όπως δικαιώματα αγοράς μετοχών και επιταγή ύψους 500 δολαρίων για όσους εργάζονται από το σπίτι, η Leasecake δείχνει την εκτίμησή της στέλνοντας εξατομικευμένα δώρα στους remote εργαζόμενους που κάνουν εξαιρετική δουλειά. 

Διαβάστε ακόμαΕταιρείες εκπαιδεύουν το προσωπικό για να γίνει influencer...

Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Taj Adhav λέει ότι η πολιτική αυτή έχει οδηγήσει σε βελτίωση της συνολικής ικανοποίησης των εργαζομένων και είναι ένας από τους λόγους που η εταιρεία έχει ποσοστό διατήρησης άνω του 85%.

Κάθε φορά που ένας νέος υπάλληλος προσλαμβάνεται, συμπληρώνει ένα σύντομο ερωτηματολόγιο σχετικά με τα αγαπημένα του καταστήματα, τα χόμπι του και τα τοπικά εστιατόρια που του αρέσουν - ακόμα και πράγματα όπως αν προτιμά μανικιούρ ή πεντικιούρ. Στη συνέχεια, η έρευνα αρχειοθετείται, ώστε όταν ο εργαζόμενος ξεπεράσει τους στόχους, η εκτελεστική ομάδα να μπορεί γρήγορα να εντοπίσει κάτι για να δείξει την εκτίμησή της. Σύμφωνα με την επικεφαλής του προσωπικού της Leasecake Kristi Kent, μερικά από τα πιο δημοφιλή δώρα της εταιρείας είναι το μασάζ και το δείπνο σε ένα αγαπημένο εστιατόριο.

Ο Adhav λέει ότι δεν υπάρχουν καθορισμένες πολιτικές σχετικά με το πόσο μεγάλο ή μικρό μπορεί να είναι ένα δώρο, αλλά ότι τα περισσότερα έχουν μέση τιμή 100 με 200 δολάρια. Μερικές φορές, λέει, το δώρο είναι φθηνό αλλά ουσιαστικό, όπως ένα μπουκέτο λουλούδια. Άλλες φορές, η εταιρεία δαπανά ένα σημαντικά μεγαλύτερο ποσό για να δείξει την εκτίμησή της. 

Όταν μια μηχανικός της Leasecake χρησιμοποίησε τις ικανότητές της στην τρισδιάστατη μοντελοποίηση και απόδοση για να σχεδιάσει προσωπικά τον νέο χώρο γραφείων της εταιρείας, ο Adhav θυμήθηκε ότι είχε αναφέρει προηγουμένως την επιθυμία της να πάει στο Discovery Cove, ένα θεματικό πάρκο που ανήκει στη SeaWorld στο Ορλάντο. Για να ευχαριστήσει τη μηχανικό για τη δουλειά της, η εταιρεία έστειλε την ίδια και την οικογένειά της σε ένα διήμερο ταξίδι στο πάρκο, αξίας περίπου 1.500 δολαρίων. 

Εκδηλώνοντας ενδιαφέρον για την προσωπική ζωή των εργαζομένων, ο Adhav διατείνεται ότι κατάφερε να δημιουργήσει ουσιαστικούς δεσμούς με την ομάδα του, ακόμη και όταν εργάζονται εξ αποστάσεως. Οι εργαζόμενοι συμφωνούν, όπως αποδεικνύεται από τη βαθμολογία 4,6/5 της εταιρείας στο Glassdoor. «Ένα σπουδαίο προϊόν είναι τόσο σπουδαίο όσο και η ομάδα που έχεις», λέει ο Adhav. «Επικεντρωθείτε στην ενδυνάμωση και την ενεργοποίηση των ανθρώπων σας και το μεγαλείο θα έρθει. Στο τέλος της ημέρας, το μόνο που θέλει ο καθένας είναι να τον εκτιμούν και να τον βλέπουν».

Δυστυχώς, στις περισσότερες εταιρείες στην Ελλάδα και όχι μόνο, το στοιχείο της αναγνώρισης (που συν τοις άλλοις μπορεί να και εντελώς «ατελές», όπως η αναγνώριση του τύπου «Μπράβο, έκανες πολύ καλή δουλειά») εκλείπει. 

Πρόσφατα μια φίλη, που δεν άντεξε και παραιτήθηκε από τη δουλειά της, μου εκμυστηρεύτηκε ότι σταδιακά της φόρτωναν όλο και περισσότερες εργασίες, χωρίς ωστόσο την παραμικρή αναγνώριση ή επιβράβευση (όταν βέβαια ανήγγειλε την παραίτησή της, της πρόσφεραν σαφώς καλύτερο πακέτο, κάτι που ωστόσο ήρθε απελπιστικά αργά…). 

Ηθικό δίδαγμα: Οταν βρείτε ικανά στελέχη, φροντίστε να τα κρατήσετε. Δείξτε τους ότι τους εκτιμάτε και ότι είναι σημαντικοί για εσάς. Αν δεν το κάνετε εσείς, θα το κάνει κάποιος άλλος...


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia