User generated content. Πόσο επιδραστικό αλλά και πόσο αναξιοποίητο...

Πρόσφατα διάβασα ένα ενδιαφέρον άρθρο έγκριτης εφημερίδας σχετικά με τρεις ελληνικές start-ups που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και οι οποίες είναι, σύμφωνα με το άρθρο, πολλά υποσχόμενες.

Το marketing-tips επικοινώνησε μαζί τους για να τους στείλει ορισμένες ερωτήσεις, με τη μορφή συνέντευξης, προκειμένου να ''ανεβάσει'' τις ιστορίες τους. Προς τιμήν τους και οι τρεις απάντησαν θετικά, και σχετικά άμεσα μάλιστα. Αυτή τη φορά, επειδή έχω παρατηρήσει ότι συχνά τέτοιες συνεντεύξεις οι εταιρείες δεν τις ανεβάζουν καν στα εταιρικά τους social media (ούτε καν κάνουν like…), πήρα το θάρρος να τους κάνω την ερώτηση: «Θα σας πείραζε να κοινοποιήσετε και εσείς το άρθρο;». 

Δεν απάντησε κανείς από τους τρεις και φυσικά δεν απάντησε κανείς στις ερωτήσεις που έστειλα. Το γιατί δεν το γνωρίζω. Προφανώς θεωρούν ότι περιεχόμενο (content) είναι μόνο αυτό που ανεβαίνει από τους ίδιους. 

Περιεχόμενο, ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτό που προέρχεται από την ίδια την επιχείρηση. Τα τελευταία χρόνια έχει προκύψει ένας νέος όρος, αυτός του User Generated Content (UGC), που καταδεικνύει ότι ψηφιακό περιεχόμενο δημιουργείται και διαμοιράζεται από τους χρήστες με τη μορφή φωτογραφιών, βίντεο, σχολίων, κριτικών και αναρτήσεων σε social media, blogs, forums, metasearch μηχανές ή sites τρίτων (π.χ. TripAdvisor, Booking).

Η επιχείρηση πλέον δεν χρειάζεται να είναι συνέχεια στην αναζήτηση ποιοτικού περιεχομένου, καθώς μπορεί να αξιοποιήσει αυτό που προέρχεται από τους ανθρώπους που την αγαπούν, όπως για παράδειγμα ένα ζευγάρι που κάνει μια ανάρτηση όπου εξυμνεί τις εγκαταστάσεις και το service του ξενοδοχείου/εστιατορίου ή μια παρέα νέων που ανεβάζει video γύρω από την πισίνα ή την παρακείμενη παραλία.

Οι επιχειρήσεις αυτές δυστυχώς αδυνατούν να αντιληφθούν ότι το περιεχόμενο που ανεβάζουν οι ίδιοι οι χρήστες είναι σαφώς πιο αυθεντικό και επιδραστικό από τις εταιρικές αναρτήσεις τους (πόσω μάλλον αν προέρχεται από αξιόπιστη πηγή). Τι κρίμα, αλήθεια, νεοσύστατες επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν από νέους κυρίως ανθρώπους, να μην ξέρουν πώς να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα social media. 


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia