Εστιατόρια. Γιατί πολλά αποτυγχάνουν στον πρώτο χρόνο;

Το άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στο fnb-pro.gr

Μια επισιτιστική επιχείρηση είναι πολύ πιθανό να αποτύχει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της. Σίγουρα όμως μπορείτε να ενισχύσετε το δικό σας ποσοστό επιτυχίας, λαμβάνοντας υπόψιν τις πιο κοινές αιτίες αποτυχίας και τις πιο συνηθισμένες παγίδες για κάθε εστιατόριο. 

Μια μελέτη που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο, διαπίστωσε ότι το 60% των εστιατορίων αποτυγχάνουν στον πρώτο χρόνο λειτουργίας και το 80% κλείνει μέσα στην πενταετία. Αν και αυτά τα στατιστικά στοιχεία φαίνονται απογοητευτικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε τα αμέτρητα επιτυχημένα εστιατόρια που ανοίγουν κάθε χρόνο. Η αλήθεια είναι ότι αυτά που αποτυγχάνουν, συχνά κάνουν τα ίδια βασικά λάθη.

Ποιοι παράγοντες λοιπόν ''ευνοούν'' την αποτυχία ενός εστιατορίου; Και πώς τους αποφεύγει κανείς;

Άσχετοι ιδιοκτήτες

Πολλοί ιδιοκτήτες ονειρεύονται εδώ και χρόνια να ανοίξουν ένα εστιατόριο χωρίς να έχουν καμία επαγγελματική επαφή με τον κλάδο. Από έξω, η εστίαση μπορεί να φαίνεται απλή, αλλά είναι μια πολύπλοκη μηχανή με πολλά κινούμενα μέρη. Η έλλειψη κατανόησης από την πλευρά του ιδιοκτήτη είναι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο πολλά νέα εστιατόρια αποτυγχάνουν.

Όποιος δεν είναι εξοικειωμένος με τον κλάδο της φιλοξενίας, θα πρέπει να συμβουλευτεί κάποιον ειδικό και να αξιολογήσει τις προτάσεις του πριν κινηθεί.

Άκυρη τοποθεσία

Μια καλή τοποθεσία είναι απολύτως απαραίτητη για την επιτυχία του εστιατορίου, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές. Πολλά νέα εστιατόρια αποτυγχάνουν επειδή ο ιδιοκτήτης έχει επιλέξει μια τοποθεσία χωρίς πρόσβαση με τα πόδια, χωρίς θέσεις στάθμευσης για να έρθει κανείς με το αυτοκίνητο, κακή ορατότητα από το δρόμο ή χωρίς διασύνδεση από τα μέσα μεταφοράς. Η επισκεψιμότητα από τους πεζούς αποτελεί σημαντικό ποσοστό των εσόδων του εστιατορίου, επομένως βεβαιωθείτε ότι είστε σε θέση που να αποτελεί πέρασμα.

Άγνοια ελέγχου και κοστολογίου

Λόγω της πολυπλοκότητας της λειτουργίας του εστιατορίου, πολλές φορές το κοστολόγιο υποτιμάται. Σε αντίθεση με άλλες επιχειρήσεις, οι ιδιοκτήτες εστιατορίων πρέπει να υπολογίζουν σωστά:

Tο κόστος φαγητού

Το κόστος των ποτών

Τις φθορές από λάθος παραγγελίες

Τις κάθε μορφής διαρροές

Τις φθορές υλικού

Τις βλάβες μηχανημάτων από κακό χειρισμό 

Τη λανθασμένη τιμολόγηση.

Τη σπατάλη πρώτων υλών

Το λανθασμένο κόστος προσωπικού 

Όλες αυτές οι μικρές λεπτομέρειες μπορεί να αλλοιώσουν τη λογιστική σας εικόνα. Χωρίς μια πραγματικά καλή διαχείριση των ταμειακών ροών, είναι εύκολο να δουν κάποιοι ιδιοκτήτες, το εισόδημά τους να μειώνεται χωρίς να γνωρίζουν ακριβώς γιατί.

Μηδενικό απόθεμα ασφαλείας

Πολλοί ιδιοκτήτες βρίσκονται να έχουν υπερβεί τον προυπολογισμό τους πριν καν ανοίξει η επιχείρηση. Το άνοιγμα μιας νέας επιχείρησης κοστίζει σχεδόν πάντα περισσότερο από το αναμενόμενο, είτε οφείλεται σε απροσδόκητα έξοδα είτε σε καθυστερήσεις στην κατασκευή ή σε άδειες λειτουργίας, οπότε αυτό πρέπει να ληφθεί οπωσδήποτε υπόψιν όταν σχεδιάζει κανείς τον αρχικό προϋπολογισμό.

Χωρίς ένα απόθεμα ασφαλείας το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σε ώρα ανάγκης, κατά το πρώτο διάστημα λειτουργίας, ενδέχεται να τερματιστεί αυτή, πολύ γρήγορα.

Μηδενική προώθηση

Στη σημερινή κοινωνία, οι πελάτες κατακλύζονται από επιλογές, γεγονός που καθιστά πιο σημαντικό από ποτέ μια νέα επιχείρηση να ξεχωρίσει από το πλήθος. Μια εκστρατεία μάρκετινγκ είναι απαραίτητη για να βοηθήσει ένα νέο εστιατόριο να πετύχει. Μην κάνετε το λάθος να τσιγκουνευτείτε τον προϋπολογισμό του μάρκετινγκ ή να βασιστείτε αποκλειστικά στην από στόμα σε στόμα διάδοση. Επενδύστε σε μια ομάδα μάρκετινγκ ή μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων που έχει εμπειρία με εστιατόρια και επωφεληθείτε από τις δυνατότητες προώθησης που θα σας προτείνουν.

Αδιευκρίνιστη ταυτότητα

Μια απροσδιόριστη, αδιαφοροποίητη ταυτότητα είναι ένας από τους κύριους λόγους αποτυχίας του εστιατορίου. Στην εστίαση η μίμηση δεν είναι κολακευτική. Η δημιουργία μιας αντιγραφής ενός άλλου εστιατορίου δεν θα οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη επιτυχία. Κάθε εστιατόριο πριν ξεκινήσει πρέπει να γνωρίζει την ταυτότητα του. Πάνω σε αυτή την ταυτότητα θα χτιστεί το μενού, η διακόσμηση και όλα τα παρελκόμενα τα οποία θα δημιουργήσουν την εταιρική εικόνα.

Αδυναμία προσαρμοστικότητας

Αν το 2020 μας δίδαξε κάτι, είναι ότι η προσαρμοστικότητα είναι το κλειδί. Ο κλάδος των εστιατορίων αλλάζει γρήγορα και οι προσδοκίες των επισκεπτών αλλάζουν παράλληλα. Πρέπει το ένα μάτι σας να παρακολουθεί όλες τις καινοτομίες του κλάδου. Όταν κάτι σας φαίνεται σωστό και μπορείτε να το υποστηρίξετε οικονομικά, να το περιλαμβάνετε.

Κακή εξυπηρέτηση

Το άφησα τελευταίο ενώ στην πραγματικότητα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της πιθανής αποτυχίας ενός εστιατορίου. Δεν υπάρχει ασφαλέστερος και πιο σύντομος δρόμος προς το λουκέτο, από ένα κακό σέρβις. Η ραχοκοκαλιά κάθε επιτυχημένου εστιατορίου είναι οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες. Η εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών είναι απαραίτητη για την καλλιέργεια αυτής της πιστής πελατείας. Καθιερώστε από νωρίς πολιτικές εξυπηρέτησης πελατών και βεβαιωθείτε ότι η ομάδα ενστερνίζεται το ίδιο όραμα. Μην φοβάστε να χειριστείτε και μόνοι σας τα παράπονα των πελατών, καθώς πολλοί πελάτες νιώθουν επικύρωση και ικανοποίηση όταν τους δίνεται η ευκαιρία να μιλήσουν με τον ιδιοκτήτη.

Η επιτυχία στην εστίαση δεν είναι εύκολη, αλλά είναι απολύτως εφικτή με τα σωστά εργαλεία και γνώσεις. Δεν υπάρχει ένας απόλυτα σωστός τρόπος να διοικήσεις ένα εστιατόριο. Με σωστό προγραμματισμό, με την πρόσληψη σωστού προσωπικού και προσαρμογή όπου αυτό είναι απαραίτητο, θα πολλαπλασιάσετε τις πιθανότητες της επιτυχίας.

Διαβάστε ακόμα: Το μεγαλύτερο λάθος που κάνει μια επιχείρηση όταν ανοίγει...


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia