Stone Group International. Οταν ο υπάλληλος μετατρέπεται σε brand evangelist...

O όρος brand evangelists χρησιμοποιείται για να περιγράψει τους πελάτες που είναι παθιασμένοι και εξυμνούν ένα brand. Πιο σπάνια χρησιμοποιείται για να περιγράψει τους υπαλλήλους που αναλαμβάνουν αυτό το ρόλο, το οποίο είναι ενδεικτικό της αγάπης τους για την εταιρεία στην οποία εργάζονται.

Διαβάζοντας αυτές τις γραμμές, οι περισσότεροι αντιλαμβάνονται ότι δυστυχώς δεν εργάζονται σε μια τέτοια εταιρεία, ίσως και να αδυνατούν να πιστέψουν ότι υπάρχουν τέτοιες επιχειρήσεις στη χώρα μας.

Ε, λοιπόν, η μαρμαροβιομηχανία Stone Group International, που εδρεύει στο Καβαλάρι της Θεσσαλονίκης, είναι μία από αυτές. 

Η εταιρεία έχει δημιουργήσει μία ιδιαίτερη εργασιακή κουλτούρα, γνωστή ως  F Culture («Ευ Κουλτούρα), χάρη στην οποία δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το προσωπικό της είναι ευτυχισμένο. 

«Μπορεί να μοιάζει υπερβολή, αλλά νιώθω ευλογημένη που δουλεύω εδώ. Λέω στους φίλους μου τι συμβαίνει στον εργασιακό μου χώρο και είτε δεν το πιστεύουν, είτε νομίζουν ότι τους κάνω πλάκα», δήλωσε (πηγή voria.gr) μια νεαρή που ξεκίνησε πριν λίγους μήνες να εργάζεται στην Stone Group. 

Η εν λόγω εταιρεία εφαρμόζει ένα εργασιακό μοντέλο που έχει ως επίκεντρο τον εργαζόμενο και την ικανοποίησή του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μοντέλο αυτό υιοθετήθηκε σε μια δύσκολη στιγμή για το επιχειρείν, στην καρδιά της πανδημίας.

Η Stone Group International, που μετρά 40 χρόνια ιστορίας (ξεκίνησε στις αρχές του ’80 με αντικείμενο τις τοποθετήσεις τζακιών και άλλες οικοδομικές εργασίες), σήμερα απασχολεί 500 άτομα και είναι μία από τις μεγαλύτερες καθετοποιημένες επιχειρήσεις εξόρυξης, επεξεργασίας και εμπορίας μαρμάρου στην Ευρώπη. Τα προϊόντα της, που εξάγονται σε 80 χώρες, έχουν χρησιμοποιηθεί σε κατασκευαστικά έργα σε Ντουμπάι, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Μαϊάμι, Μονακό, Αυστραλία, Μαλαισία και πολλές ακόμα πόλεις ανά την υφήλιο.

Η νέα φιλοσοφία συμπυκνώνεται σε μια βασική αρχή: «Να έχουμε στην εταιρεία μας χαμογελαστούς ανθρώπους». Το «Ευ ζην» θα αποτελεί αφ’ εξής τον κύριο στόχο της εταιρείας, πέρα από την επίτευξη των ποσοτικών στόχων. 

Κάπως έτσι ανδρώνεται η F κουλτούρα, με το γράμμα F να κυριαρχεί σε όλες τις εγκαταστάσεις της εταιρείας (την ''τιμητική'' τους έχουν λέξεις όπως Fun, Forward και Family, που ενίοτε κοσμούν τα μπλουζάκια του προσωπικού) και φυσικά σε ειδική ενότητα στο site, που αποσκοπεί στην εξέλιξη του προσωπικού, τόσο σε επαγγελματικό όσο και προσωπικό επίπεδο. 

Στην Stone Group οι εργαζόμενοι μπορούν να κάνουν διάλειμμα και να παίξουν πινγκ πονγκ, ή να γευματίσουν, δύο φορές μέσα στο μήνα, με διευθυντικά στελέχη. Μπορούν επίσης να συμμετάσχουν σε «εξωσχολικές» δράσεις όπως να παίξουν μπάσκετ, να πάνε για ψάρεμα ή και να ενταχθούν στη λέσχη ανάγνωσης ή στις λέσχες σινεμά και φωτογραφίας.  

Το marketing-tips προσέγγισε την εταιρεία ένα απόγευμα της Κυριακής. Μέσα σε μισή ώρα (!) ήρθε η απάντηση, μέσω της κας Χαρσούλη (υπεύθυνης του τμήματος Culture and Training, της Διεύθυνσης HR), με την υπόσχεση την επομένη να μας παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τη συγγραφή του άρθρου. Όπως και έγινε!!!

Όπως μου ανέφερε η κ. Χαρσούλη, στην ''F CULTURE ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ''. Στην ουσία πρόκειται για ένα σύνολο αξιών και συμπεριφορών που καθορίζουν την καθημερινότητα των εργαζομένων με στόχο τη δημιουργία ενός ευχάριστου  και εποικοδομητικού εργασιακού περιβάλλοντος. Αυτό το «διαφορετικά» προσδιορίζεται από τις αξίες της εταιρείας,  τους αδιαπραγμάτευτους πυλώνες της κουλτούρας της. 

«Κάνουμε τη γ5#$#δουλειά» διασφαλίζοντας υψηλή απόδοση και αποτελέσματα. 

«Πηγαίνουμε μπροστά» αναπτύσσοντας τους ανθρώπους και αναδεικνύοντας την δημιουργικότητα τους. 

«Περνάμε καλά» απολαμβάνοντας τη συμμετοχή σε εταιρικές πρωτοβουλίες και τη χαρά της καθημερινής συναναστροφής, επαγγελματικής και προσωπικής. 

«Είμαστε οικογένεια» επικοινωνώντας με σεβασμό με τους συναδέλφους και προσεγγίζοντας με φροντίδα και ενσυναίσθηση όλα τα ζητήματα.

Τώρα, αν αναρωτιέστε κατά πόσο αυτή η εστίαση στο προσωπικό ''συνέδραμε'' στην επίτευξη των στόχων, η απάντηση, κρίνοντας από τα νούμερα, είναι μάλλον θετική – για το 2022 η πρόβλεψη μιλάει για αύξηση του τζίρου κατά 10% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. 

Εξάλλου, όπως είπαμε, στόχος είναι η διαρκής ανάπτυξη και εξέλιξη των ανθρώπων. Μέσα από αυτήν, γίνονται πιο παραγωγικοί, πιο δημιουργικοί, πιο ευτυχισμένοι. Το τι σημαίνει ευτυχισμένος υπάλληλος, εταιρείες σαν την Stone Group γνωρίζουν πολύ καλά σε τι μεταφράζεται: σε μία σχέση όπου όλοι κερδίζουν (win-win). 

Διαβάστε ακόμα: Υπάλληλοι ευαγγελιστές μάρκας (employee brand evangelists). Αξία ανεκτίμητη...


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia