Το 58% των κρατήσεων στα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία γίνεται απευθείας

Το ζητούμενο για κάθε ''σοβαρή'' τουριστική επιχείρηση είναι οι απευθείας κρατήσεις, χωρίς την μεσολάβηση κάποιου OTA (ο οποίος παρακρατεί προμήθεια και φυσικά τα στοιχεία των πελατών). 

Βέβαια, στην Ελλάδα του 2022 αυτό το στοίχημα παραμένει χαμένο για πολλά καταλύματα, κυρίως μικρά και μεσαία, τα οποία είτε δεν έχουν καν ιστοσελίδα, είτε έχουν μία από τα πρώτα χρόνια του διαδικτύου, η οποία φυσικά σε καμία περίπτωση δεν ‘’έλκει’’ τον χρήστη να προχωρήσει σε κράτηση (για μηχανή κρατήσεων δεν γίνεται λόγος).

Πάντως σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, οι απευθείας κρατήσεις για ξενοδοχεία στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί από το 53% (2017) στο 58% (2021), με την πρόβλεψη ωστόσο για το 2023 να βαίνει μειούμενη, στο 55%. 

Αυξητική τάση παρουσιάζουν οι κρατήσεις μέσα από τη  μηχανή κράτησης που βρίσκεται στην ιστοσελίδα (από το 11 στο 19% και κατόπιν στο 21 για το 2023), σε αντίθεση με άλλα άμεσα κανάλια (π.χ. τηλέφωνο, walk-ins) τα οποία αναμένονται να περιοριστούν στο 34 από το 42%.

Διαβάστε ακόμη: Ομηροι της Booking και του... τηλεφώνου

Είναι πλέον πασιφανές ότι η επένδυση σε μια λειτουργική ιστοσελίδα (με μια αξιόπιστη μηχανή κρατήσεων) και εν γένει σε online πρακτικές (π.χ. εστίαση στα social media, σε διαφημίσεις, σε πρακτικές SEO) είναι μονόδρομος. Οσοι δεν το αντιληφθούν έγκαιρα, θα βρεθούν σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση τα κατοπινά χρόνια. 


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia