Πώς ένα εστιατόριο μπορεί να αποκτήσει περισσότερες κριτικές

Ακόμα και οι πλέον δύσπιστοι συμφωνούν ότι οι διαδικτυακές κριτικές έχουν μεγάλη αξία. Δεν προκαλεί έκπληξη ότι το 60% των καταναλωτών διαβάζει κριτικές πριν επιλέξει εστιατόριο (με το 40% να διαμορφώνει εικόνα διαβάζοντας 1-3 κριτικές). Επίσης, σύμφωνα πάντα με έρευνες, το 94% θα επισκεπτόταν ένα εστιατόριο με 4 αστέρια, το 57% με 3 αστέρια και μόλις το 13% όταν το εστιατόριο έχει μόλις 1 ή 2 αστέρια.

Εν κατακλείδι, όσο περισσότερες θετικές κριτικές τόσο καλύτερα. Ωστόσο, το να αποκτήσετε περισσότερες κριτικές μπορεί μερικές φορές να είναι λίγο δύσκολο (ιδιαίτερα αν η διαδικασία είναι πολύπλοκη). Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε για να παροτρύνετε περισσότερους από τους πελάτες σας να αφήσουν τα σχόλιά τους σε δημοφιλείς ιστότοπους κριτικών, όπως είναι το TripAdvisor; 

Ας δούμε μερικούς πρακτικούς και εύκολα εφαρμόσιμους τρόπους προκειμένου να αυξήσουμε τις κριτικές του εστιατορίου μας:

Ζητήστε να γράψουν κριτική. Ένα 50% δηλώνει ότι θα αφήσει κριτική αν του ζητηθεί. Η ιδανική στιγμή είναι όταν σας αποθεώνουν ή όταν βιώνουν ένα moment of magic.

Στοχεύστε στους loyals. Πρόκειται για πελάτες που σας αγαπούν, οπότε λογικά δεν θα έχουν πρόβλημα να γράψουν κάτι για εσάς. 

Αποστείλετε mail. Στείλτε ευχαριστήριο mail 2-3 μέρες μετά (ή με την αποστολή εβδομαδιαίου newsletter), όπου μεταξύ άλλων θα τους ζητάτε να γράψουν κριτική. 

Αξιοποιήστε τα social media. Συναναστραφείτε με τους ακολούθους σας, ζητήστε τους να γράψουν κριτική.

Δημιουργήστε μια σχετική landing page. Εκεί, οι επισκέπτες σας θα μπορούν να μεταβούν για να αξιολογήσουν γρήγορα το εστιατόριό σας.

Επιστρατεύστε κάρτες ή stickers. Ενημερώστε τους πελάτες σας στο χώρο της επιχείρησης για το πού να σας αξιολογήσουν.

Απευθυνθείτε σε εταιρείες reputation management. Εναλλακτικά, επενδύστε στην τεχνολογία (π.χ. QR codes, tablets).

Διαμοιραστείτε τις θετικές κριτικές και τα testimonials. Ανεβάστε τες στην ιστοσελίδα σας, στα social media ή το εταιρικό blog.  

Αποκτήστε ισχυρή διαδικτυακή παρουσία. Μεστή και ενημερωμένη ιστοσελίδα, παρουσία σε sites που φιλοξενούν κριτικές, συμμετοχή σε forums κ.λπ.

Απαντήστε στις υπάρχουσες κριτικές. Απαντώντας σε κριτικές, ενθαρρύνετε τρίτους να γράψουν.

Κάντε την ερώτηση NPS (net promoter score). Δείξτε ότι νοιάζεστε και εκτιμάτε τη γνώμη τους ρωτώντας τους αν θα σας σύστηναν σε φίλους τους.

Θεωρείται εκ τον ον ουκ άνευ ότι έχετε απλοποιήσει τη διαδικασία της υποβολής κριτικής και ότι οι πελάτες σας είναι ενθουσιασμένοι (μόνο σε αυτή την περίπτωση θα μπουν στον κόπο να γράψουν θετική κριτική).


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia