Ιδιοφυίες του μάρκετινγκ. Asa Candler

Ο Asa Candler δεν ήταν εφευρέτης, ούτε χρειάστηκε να αναζητήσει ένα όνομα για την εταιρεία του ή ένα διακριτό λογότυπο. Το μεγαλύτερο του επίτευγμα ήταν ότι παρέλαβε ένα προϊόν σε ημιθανή κατάσταση (με πωλήσεις που έφθαναν ημερησίως τα εννιά ποτήρια) και κατάφερε, μέχρι το 1916 οπότε και αποσύρθηκε, να το εκτοξεύσει στα ουράνια.

Το 1892, ο Asa Candler (1851-1929), έχοντας αγοράσει έναντι 2.300 δολαρίων τα δικαιώματα παρασκευής ενός πρωτοποριακού σκουρόχρωμου αναψυκτικού, ίδρυσε την Coca-Cola Company, µε κεφάλαιο 100.000 δολάρια και κονδύλι 11.500 για διαφήµιση (όντας από τους πρώτους που επένδυσε σημαντικά κεφάλαια στη διαφήμιση και εν γένει την προβολή – 1901 ξόδεψε 100.000 δολάρια και το 1911 το ποσό ανέβηκε στο ένα εκατομμύριο), ενώ εµπιστεύτηκε τη µυστική συνταγή µόνο σε λίγους έµπιστους συνεργάτες του.

Ως πραγµατικός µάγος του µάρκετινγκ και δη της διαφήμισης, μοίρασε χιλιάδες κουπόνια για να ενθαρρύνει τη δωρεάν δοκιμή της Coca-Cola, διένειµε παντού στις ΗΠΑ τα ποτήρια σερβιρίσµατος σε σχήµα καµπάνας, ενώ διοχέτευσε στα φαρμακεία και όχι μόνο, ηµερολόγια, αφίσες, πορσελάνες, δίσκους, ρολόγια και φαρμακευτικές ζυγαριές, όλα µε το λογότυπο της εταιρείας. Έκλεισε μάλιστα συμβόλαιο με την ηθοποιό και τραγουδίστρια Hilda Clark, προκειμένου να προωθήσει τη μάρκα, σε ένα από τα πρώτα celebrity endorsements.

Προσεγγίζει, επίσης, τους φαρμακοποιούς και χαρίζει σε όσους αμφιταλαντεύονται από ένα βαρέλι γεμάτο με σιρόπι (busines to busines marketing). Αυτοί θα ήταν οι αυριανοί του πελάτες, καθώς αμέτρητοι πελάτες θα συνέρρεαν στα καταστήματά τους για να εξαργυρώσουν τα κουπόνια τους. Την ίδια στιγμή προσλαμβάνει περιοδεύοντες πωλητές για να διασφαλίσει αφενός ότι αυτοί αναμιγνύουν σωστά το σιρόπι με το ανθρακούχο νερό, αφετέρου ότι έφεραν όλα τα λογότυπα και τις διαφημιστικές πινακίδες. 

Διαβάστε ακόμη: Ιδιοφυίες του Μάρκετινγκ. Anita Roddick

Σύντοµα, στη γοητεία του νέου αναψυκτικού θα υποκλινόταν όλη η υφήλιος. Μέχρι το 1895, χάρη στην ανέγερση εργοστασίων εμφιάλωσης, έπιναν Coca-Cola σε κάθε Πολιτεία των ΗΠΑ (τότε, γεμάτος περηφάνεια, ο Candler είχε δηλώσει: «Coca-Cola is now drunk in every state and territory in the United States»), ενώ το 1915 το όνοµα ήταν τόσο δηµοφιλές που χρειάστηκε να κατοχυρωθεί το διάσηµο καµπυλωτό µπουκάλι για να αποφευχθούν οι αποµιµήσεις (µέχρι τότε η Coca-Cola Co. είχε «σύρει» στα δικαστήρια 153 µιµητές µε παρεµφερή ονόµατα). 

Aπό το 1903, το διάσηµο αναψυκτικό παύει να προωθείται ως θεραπεία για τους πονοκεφάλους και τα άλλα δεινά, οπότε και άρχισε να περιορίζεται, µέχρι να εκλείψει τελείως, η κοκαΐνη (που είχε κατηγορηθεί ότι δηµιουργούσε εξάρτηση) ως συστατικό της συνταγής, ενώ την ίδια στιγµή τετραπλασιάστηκε η ποσότητα καφεΐνης.

Πηγή100+1 Ιδιοφυίες του Μάρκετινγκ


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia