Πότε οι θετικές κριτικές συνιστούν απειλή...

Οι θετικές κριτικές είναι αναμφίβολα ευεργετικές για μία επιχείρηση. Όσο περισσότερες θετικές κριτικές έχουμε, τόσο καλύτερα. Η’ μήπως όχι; 

Το πρόβλημα με τις πάρα πολλές θετικές (και διαδοχικές) κριτικές είναι ότι μας κάνουν να φαινόμαστε πάρα πολύ καλοί για να είμαστε αληθινοί (too good to be true).

Πρόσφατα μια καλή φίλη, ιδιοκτήτρια μικρού ξενοδοχείου στη Σαντορίνη, προβληματίστηκε με την πρώτη μη θετική κριτική (3 αστέρια) που μόλις είχε λάβει (συνολικά είχε 90 5στερες κριτικές και μόλις 2 4στερες!!). Θυμάμαι ότι της είπα ότι αυτό ήταν το καλύτερο δώρο που της έκαναν, καθώς έκανε τις υπόλοιπες κριτικές να φαίνονται αληθινές. 

Για να δανειστώ μια φράση από το εγχειρίδιο της Google: ''Τoo many good reviews gives the appearance of an unnaturally occurring event'' (οι πάρα πολλές καλές κριτικές δίνουν την εντύπωση ενός αφύσικου γεγονότος). 

Η Google φυσικά γνωρίζει ότι υπάρχουν πάρα πολλοί εκεί έξω που «χειραγωγούν» τις κριτικές, επιστρατεύοντας συχνά αρκετές που είναι fake. Και επειδή, όπως διατείνεται και η ίδια, «δεν μπορούμε να αρέσουμε σε όλους», βλέπει με επιφυλακτικότητα επιχειρήσεις με άριστες κριτικές και βαθμολογίες.

Ωστόσο, οι ψεύτικες κριτικές βλάπτουν όλους, όχι μόνο τις επιχειρήσεις που έχουν εντρυφήσει σε αυτές, καθώς κλονίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην όλη διαδικασία.

Μελέτες εξάλλου καταδεικνύουν ότι το 95% των χρηστών αρχίζει να υποπτεύεται μια εταιρεία όταν οι κριτικές είναι κατά 100% θετικές. Αυτό που θέλουν να δουν είναι να υπάρχουν ανάμεσα στις θετικές και ορισμένες αρνητικές ή μέτριες κριτικές (για κάποιους η ιδανική αναλογία είναι 90% θετικές προς 10% μέτριες ή αρνητικές). 

Διαβάστε ακόμη Μια παράπλευρη ωφέλεια των 5στερων κριτικών

Απλώς δεν είναι πιστευτό ότι κάποιος μπορεί να είναι πάντα τέλειος. Εν ολίγοις, οι ψεύτικες κριτικές ''υποσκάπτουν'' τις αυθεντικές θετικές κριτικές. Ουσιαστικά πλήττουν τη φήμη μας και μπορούν στην πραγματικότητα να αποθαρρύνουν τους πελάτες από το να μας προτιμήσουν.

Οπότε λοιπόν, την επόμενη φορά που θα καταφθάσει μία αρνητική κριτική, χαλώντας ουσιαστικά το θετικό σερί που είχατε χτίσει με τόση προσπάθεια, μην απογοητευτείτε. Ισως είναι για το δικό σας καλό…


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia