Πώς να μετακινήσετε μία κριτική από την Google

''I have not stayed there but I just want to say something: $5000+ CAD for one night in ....Κρ...?????Πολύ ψηλά τον έχετε πάρει τον αμανέ''.

Η κριτική αυτή του ενός αστεριού αφορά ένα πολυβραβευμένο πεντάστερο ξενοδοχείο στην Πελοπόννησο. Γράφτηκε πριν τρεις μήνες και εμφανίζεται πάνω πάνω στο εταιρικό προφίλ στο Google My Business...

H ερώτηση τώρα του ενός εκατομμυρίου είναι αν μπορεί να μετακινηθεί μία κριτική σαν αυτή, από την Google; Η απάντηση είναι ναι, αν φυσικά παραβιάζει κάποια από τις πολιτικές της πλατφόρμας. 

Ας ξεκινήσουμε όμως με τα βασικά: πώς σβήνουμε ή διορθώνουμε μια κριτική που γράψαμε εμείς οι ίδιοι (καλό είναι οι ιδιοκτήτες μιας επιχείρησης να ξέρουν τα βήματα, προκειμένου να συστήσουν σε κάποιον που έγραψε κριτική να το πράξει); Τα βήματα είναι τα ακόλουθα:

Μεταβαίνουμε στα ‘’Google Maps’’.

Επιλέγουμε το ‘’Μενού’’ (πάνω αριστερά).

Επιλέγουμε ‘’Οι Συνεισφορές σας’’.

Κλικάρουμε τις τρεις τελίτσες, δεξιά από την κριτική που θέλουμε να επεξεργαστούμε.

Επιλέγουμε ‘’επεξεργασία’’ ή ‘’διαγραφή’’ αξιολόγησης (υπάρχει και η επιλογή ‘’προσθήκη φωτογραφίας’’). 

Όταν τώρα εντοπίσετε μία ‘’ύποπτη’’ κριτική, π.χ. από κάποιον που δεν διέμεινε ποτέ στο ξενοδοχείο ή από έναν ανταγωνιστή, θα πρέπει να την κάνετε flag (επισήμανση, σε ελεύθερη μετάφραση). ‘’Ύποπτες’’ θα μπορούσαν να είναι και οι γενικόλογες και λιτοδίαιτες κριτικές, όπως «Όλα χάλια», αυτές που προέρχονται από ‘’μυστήρια’’ προφίλ (μπορεί να μην προέρχονται καν από πραγματικό πρόσωπο) χωρίς ένα ξεκάθαρο μοτίβο στις κριτικές που κάνουν.

Διαβάστε ακόμη Δύο ενδείξεις για "μαγειρεμένες" (fake) κριτικές...

Δεδομένου ότι ακόμα και αν εντέλει αφαιρεθεί η κριτική (κάτι που συνήθως παίρνει μερικές μέρες), αυτό δεν θα γίνει αμέσως. Οι χρήστες που θα την δουν θα θεωρήσουν ότι είναι πραγματική. Οπότε οφείλετε να απαντήσετε άμεσα. Η απάντησή σας οφείλει να είναι επαγγελματική (π.χ. «σας ευχαριστούμε για την κριτική, αλλά στα αρχεία μας δεν υπάρχει κάποιο όνομα σαν το δικό σας…»). 

Κατόπιν, αφού έχετε μελετήσει την πολιτική παραβιάσεων της Google, ζητήστε από την πλατφόρμα τη μετακίνησή της (σ.σ. θα μεταβείτε στην κριτική και θα πατήσετε τις τρεις τελίτσες στα δεξιά). 

Διαβάστε ακόμη Fake reviews και followers. Πόσο κοστολογούνται;

Η Google, για παράδειγμα, θα αποσύρει άμεσα (σ.σ. αρκετά spam reviews δεν ανεβαίνουν καν, χωρίς να χρειαστεί να κάνετε κάτι) κριτικές που είναι απειλητικές, έχουν υβριστικό περιεχόμενο ή σεξουαλικά υπονοούμενα, προέρχονται από πρώην υπάλληλο, είναι άσχετες ή είναι ηλίου φαεινότερο ότι προέρχονται από κάποιον που αποδεδειγμένα δεν υπήρξε πελάτης της συγκεκριμένης επιχείρησης. 

Οσον αφορά την κριτική για το ξενοδοχείο στην Πελοπόννησο, η κριτική παραμένει εκεί... αγέρωχη (αναρωτιέμαι αν την έχει διαβάσει κάποιος από το ξενοδοχείο)...





Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia