Όλα αυτά τα χρόνια γνώρισα πολλούς ανθρώπους που θα μπορούσα να τους χαρακτηρίσω ως givers (άνθρωποι που δίνουν). Ανθρώπους που με βοήθησαν επαγγελματικά, που αποδείχθηκαν πολύ καλοί και τίμιοι συνεργάτες, που αναμόρφωσαν το marketing-tips.gr προς το καλύτερο. Προσπάθησα μάλιστα απέναντί τους να είμαι και εγώ ένας giver, ελπίζω να τα κατάφερα…


Γνώρισα όμως και πολλούς takers (αυτούς που θέλουν πάντα να παίρνουν), αρκετούς δια ζώσης και άλλους εξ αποστάσεως (τα social media αποτελούν τον αγαπημένο τους χώρο). Πριν από λίγο καιρό μια φοιτήτρια τουριστικής σχολής μου ζήτησε, μάλλον με παρακάλεσε, να συμπληρώσω ένα ερωτηματολόγιο, προκειμένου, όπως είπε, να πάρει το πτυχίο της. Αρχικά αρνήθηκα, ωστόσο μετά έκατσα μισή ώρα για να απαντήσω στις 15 ανοικτές ερωτήσεις. Μετά από ένα μήνα, μου ζήτησε 5 ιδέες («τουριστικές και επίκαιρες»), για τις εξετάσεις της. Της έγραψα 5 και, αφού μου είπε ότι της φαίνονται κινέζικα, μου ζήτησε να γράψω μερικές κουβέντες για την κάθε μία… Διαγραφή φίλου…

Αυτό όμως που ενόχλησε πιο πολύ ήταν ένα συμβάν με την άλλοτε αγαπημένη μου Μηχανή του Χρόνου. Τα Χριστούγεννα, εν μέσω πανδημίας, μία δημοσιογράφος μου ζήτησε, αρκετά επίμονα, μία συνέντευξη για την ιστορία των πιο γνωστών πολυκαταστημάτων του κέντρου, που θα προβάλλονταν από το Cosmote History τον Φεβρουάριο. Μου υποσχέθηκε ότι θα με ενημέρωνε για την ακριβή ημερομηνία προβολής, αλλά και ότι θα μου έστελνε και ένα link, το οποίο, ως εκπαιδευτικός (και για εκπαιδευτική χρήση μόνο), θα μπορούσα να κοινοποιήσω (αυτή ήταν η πολιτική του καναλιού) ή τουλάχιστον να το έχω ως αρχείο.

Δεν με ειδοποίησε ποτέ, παρόλα αυτά έδωσε τα στοιχεία μου σε συνάδελφό της για δύο ακόμα εκπομπές σχετικά με την ιστορία πολύ γνωστών ελληνικών επιχειρήσεων. Απύθμενο θράσος…

Όταν επικοινώνησα ξανά -μέσω mail- μαζί της για να της ζητήσω ευγενικά το link, μου είπε, μετά από δύο εβδομάδες, ότι η πολιτική της Μηχανής του Χρόνου έχει αλλάξει, ζητώντας μου να συμπληρώσω μία αίτηση και λέγοντάς μου: «Μαζί με το χαρτί, θα μου στείλετε και τη διεύθυνσή σας, γιατί πλέον στέλνουμε ταχυδρομικώς τις εκπομπές σε DVD».

DVD!!!!!!!!! Ποιος χρησιμοποιεί DVD σήμερα (με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η μη κοινοποίηση του περιεχομένου); Δεν με ρώτησε καν, αν έχω DVD (που δεν έχω). Φυσικά, αν έκανα και την άλλη συνέντευξη, με την άλλη κυρία, που επίσης ήταν επίμονη, πάλι DVD θα έπαιρνα…

Αλλά, για κάποιους ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Προκειμένου να κάνουν τη δουλειά τους (εν προκειμένω να γυρίσουν επεισόδια), σε παραμυθιάζουν και σου αποκρύπτουν την αλήθεια.  

Ηθικό δίδαγμα: κρατήστε τους takers μακριά (τους αρέσει μόνο να παίρνουν και δεν έχουν κανένα όριο και καμία ντροπή)…