Γνωρίζατε ότι η παρουσία ενός καταστήματος Starbucks σε μια γειτονιά ενδέχεται να αυξήσει την αξία της γης και κατ’ επέκταση την αξία των σπιτιών της περιοχής;

frappuccino-effect

Σύμφωνα με έρευνα που εκπονήθηκε στην Αμερική από μία εταιρεία real estate, όσο πιο κοντά (μέσα σε μια ακτίνα 400 μέτρων) διαμένει κάποιος σε ένα Starbucks, τόσο μεγαλύτερη η αξία του ακινήτου. 

Συγκεκριμένα στο διάστημα 1997-2014 η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 65%, ενώ για σπίτια κοντά σε ένα Starbucks η αύξηση ήταν 96%. Το παράδοξο αυτό, μάλιστα, ονομάστηκε «The Frappucino Effect».

Αν τώρα αναρωτιέστε γιατί ισχύει αυτό, υπάρχουν δύο εξηγήσεις: α) οι άνθρωποι αγαπούν να διαμένουν κοντά εκεί που θα βρουν ένα «δυνατό» καφέ ή β) τα Starbucks είναι πολύ καλά στο να βρίσκουν τοποθεσίες και γειτονιές των οποίων η εμπορική αξία θα αυξηθεί.

Διαβάστε επίσης Clustering. Πώς τα Starbucks καταπνίγουν τον ανταγωνισμό

Αυτό που πάντως είναι σίγουρο είναι ότι η ύπαρξη ενός καταστήματος Starbucks στην περιοχή ωθεί τις τιμές ακινήτων προς τα πάνω…