Πώς η τουριστική βιομηχανία και όχι μόνο, αξιοποιεί μια επιτυχημένη σειρά...

Τον τελευταίο καιρό το σκάκι γνωρίζει στιγμές δόξας. Οι σχετικές αναζητήσεις στην Google έχουν πολλαπλασιαστεί, όπως και οι πωλήσεις του παιχνιδιού (η αύξηση στις πωλήσεις κυμαίνεται, ανάλογα με το κατάστημα, ηλεκτρονικό ή μη, από 170 έως 1100%), που φαίνεται να βγήκε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας.


Στη δε Ιταλία, εταιρεία διαθέτει άρτια σχεδιασμένες σκακιέρες προς 750 ευρώ, ενώ στη Γαλλία μια εταιρεία που κατασκευάζει πολυτελή έπιπλα ενσωμάτωσε στην προϊοντική της γκάμα και σκακιέρα…

Την ίδια στιγμή η ιστοσελίδα chess.com, που μεταξύ άλλων διοργανώνει διαδικτυακά τουρνουά, απέκτησε 1 εκατ. νέα μέλη μέσα σε μία μόλις εβδομάδα, ενώ τα διάφορα tutorials και εκπαιδευτικά εργαλεία που σχετίζονται με το σκάκι έχουν γίνει ανάρπαστα.

Όλα αυτά οφείλονται στην άκρως επιτυχημένη σειρά του Netflix «The Queens Gambit» (που παρουσιάζει εξαιρετικά τα μυστικά του σκάκι, σε σημείο που ικανοποιεί ακόμα και τους ειδήμονες του είδους), η οποία είχε την «τύχη» να συνυπάρξει με την πανδημία και δη την καραντίνα (παρακινώντας πολλά νοικοκυριά να περνούν το χρόνο τους παίζοντας σκάκι – το σωστό προϊόν στη σωστή στιγμή), που είναι βασισμένη σε ένα βιβλίο του 1983, το οποίο φυσικά, σύμφωνα με τη λίστα των New York Times, βρίσκεται εδώ και 10 εβδομάδες ανάμεσα στα πρώτα 10 πιο ευπώλητα βιβλία.  

Τον παροξυσμό εκμεταλλεύτηκε και η τουριστική βιομηχανία: ξεναγήσεις διοργανώνονται στο Kentucky, εκεί όπου διαδραματίστηκαν στιγμές από την ταινία, ξενοδοχείο στο Lexington διαμόρφωσε ένα δωμάτιο στον παράδεισο του σκακιού (εμπνευσμένο από την σειρά, φυσικά – σε 30 μόλις λεπτά από τη στιγμή που ανέβηκε στην εταιρική ιστοσελίδα, το τηλέφωνο για κρατήσεις δεν σταμάτησε να χτυπάει), ενώ τα δε Kimpton Hotels εγκαινίασαν ένα πρόγραμμα δανεισμού σκακιέρων (οι επισκέπτες μπορούν να παίξουν στο δωμάτιό τους), με τα cocktail να «βαφτίζονται» με σκακιστικούς όρους που κυριάρχησαν στην επιτυχημένη σειρά (checkmate, Sicilian defense κ.λπ.).

Ακόμα και η σχεδιάστρια του διάσημου δωματίου στο ξενοδοχείο στο Lexington είδε την καριέρα της να απογειώνεται, αποκτώντας στη σελίδα της στο Instagram 1000 ακολούθους σε λίγες μόλις μέρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον το σκάκι κερδίζει, πέρα από τα παιδιά, και το γυναικείο κοινό, με την αναλογία ανδρών-γυναικών να έχει πέσει στο 70-30 (από 80-20).

Διαβάστε εδώ Δωμάτιο ξενοδοχείου μιμείται το The Queen's Gambit

Μένει να δούμε αν αυτή η τάση ήρθε για να μείνει ή αν απλώς ξεφουσκώσει, όπως πολλά άλλα, σύντομα.

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia