Αρχικά το ακρωνύμιο «FIT» σήμαινε «foreign independent tour», αν και πλέον χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ανεξάρτητο ταξιδιώτη ή τουρίστα. Μπορεί επίσης να εμφανιστεί ως «free independent traveler», «frequent independent traveler» ή και «foreign independent traveler», με όλες αυτές να έχουν έναν κοινό παρονομαστή: independent (ανεξάρτητος).


Πρόκειται για ταξιδιώτες που πάντα σχεδιάζουν οι ίδιοι το ταξίδι τους, τις εκδρομές και επισκέψεις που θα κάνουν. Δεν ταξιδεύουν με γκρουπ, δεν επισκέπτονται τουριστικά γραφεία, ούτε ακολουθούν τα σχέδια τρίτων (π.χ. ομαδικές εκδρομές). 

Βασικά, απεχθάνονται τον μαζικό τουρισμό, αναζητώντας πιο εξατομικευμένες και ανεξάρτητες εμπειρίες – θέλουν να εξερευνήσουν μόνοι τους έναν προορισμό και αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες (τοπικά εδέσματα, ιστορία, κουλτούρα).

Μπορεί να ταξιδεύουν μόνοι, με τον/την σύντροφο/σύζυγο, με φίλους ή ως οικογένεια. Δεν ανήκουν σε κάποιο συγκεκριμένο ηλικιακό γκρουπ (δύναται να είναι millennials ή ακόμα και συνταξιούχοι), ωστόσο μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι συνήθως, καθότι δεν ταξιδεύουν με γκρουπ (που είναι πιο φθηνή ως επιλογή) διαθέτουν υψηλότερο του μέσου όρου εισόδημα.

To διαδίκτυο και οι άρτιες ιστοσελίδες online travel agents, ξενοδοχείων, αεροπορικών εταιρειών και προορισμών έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στον σχεδιασμό του ταξιδιού των FITs, οι οποίοι θέλουν, χωρίς να κουραστούν ιδιαίτερα, να έχουν άμεσα πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες. 

Ενίοτε μπορεί να απευθυνθούν σε εξιδεικευμένα τουριστικά γραφεία, που διοργανώνουν εξατομικευμένα ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς (niche marketing).