Είναι κοινώς αποδεκτό ότι οι μάσκες αλλάζουν τις καταναλωτικές μας συνήθειες και δη των γυναικών. Η καθιέρωση της μάσκας σχεδόν παντού έχει ως αποτέλεσμα να αυξομειωθούν οι πωλήσεις προϊόντων όπως είναι το makeup και το κραγιόν.

Όσον αφορά το κραγιόν, το 2001 ο γιος της Estee Lauder και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Leonard, είχε χρησιμοποιήσει τον όρο "the lipstick index", ο οποίος καταδεικνύει την αύξηση στις πωλήσεις κραγιόν εν μέσω οικονομικής κρίσης. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτός ο ισχυρισμός καταρρίπτεται καθώς οι πωλήσεις κραγιόν καταγράφουν πτώση που αγγίζει το 15%, με τις δε τιμές, τουλάχιστον στην Αμερική, να μειώνονται κατά 28%.

Οι δε προβλέψεις, σύμφωνα με ρεπορτάζ του business insider, για τα προϊόντα ομορφιάς, τουλάχιστον για το 2020, είναι ιδιαίτερα ζοφερές, καθώς η εν λόγω αγορά, αξίας 500 δις. δολαρίων, θα γνωρίσει, λόγω της πανδημίας, πτώση μεταξύ 20-30%.

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι οι πωλήσεις προϊόντων makeup παρουσιάζουν αύξηση κατά 204% (!) σε σύγκριση με πέρυσι. Φαίνεται ότι οι καταναλώτριες πειραματίζονται με προϊόντα στην περιοχή των ματιών, που εξάλλου είναι «εκτός μάσκας». Οταν τα χείλη δεν είναι ορατά, όλο το βάρος πέφτει στα μάτια.

Η τάση αυτή καταδεικνύεται, πέρα από την απόφαση πολλών εταιρειών να εστιάσουν στην εν λόγω αγορά, και από την αποδοχή που έχουν όλες αυτές οι beauty influencers στο YouTube και το TikTok, με το τελευταίο να έχει 53 εκατ. θεάσεις για βίντεο με ετικέτα #MaskMakeup.