Οταν ο Jobs επιστράτευσε την Κάλας για να σώσει την Apple...

Ιανουάριος1983
Η Apple βγάζει στην αγορά τον Lisa, τον πρώτο υπολογιστή με περιβάλλον γραφικών, ο οποίος συνοδεύεται από μια 9σέλιδη(!) διαφήμιση στους New York Times. Ο Steve Jobs πίστευε ότι αναλύοντας στη διαφήμιση τα χαρακτηριστικά του υπολογιστή (κάτι που αυτόματα την κατέστησε δυσνόητη σε μεγάλο μέρος του κοινού), θα κατάφερνε να κάνει θραύση στην αγορά.
Ο υπολογιστής, όμως, «πατώνει», με τις πωλήσεις να περιορίζονται μόλις σε 10.000 τεμάχια, κάτι που οδήγησε στην «εκπαραθύρωση» του συνιδρυτή Jobs.
Δεκατέσσερα χρόνια μετά, ο Jobs επιστρέφει ως λυτρωτής στην Apple. Στην πρώτη του καμπάνια, υιοθετεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση: σε μεγάλες πινακίδες (billboards) σε όλη την Αμερική εμφανίζεται ένα συνοπτικό μήνυμα-λογότυπο «Think different». Δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε ένα σύντομο κείμενο για να εξηγήσει τι κάνει.
think-different
Η εν λόγω καμπάνια έδειχνε όλες τις ιδιοφυΐες του κόσμου, από τον Μπομπ Ντίλαν και τη Μαρία Κάλας ως τον Μαχάτμα Γκάντι και τον Μοχάμεντ Αλι, και μιλούσε για όραμα και δημιουργικότητα. Οι περισσότεροι ήταν προσωπικοί ήρωες του Jobs. Δημιουργικοί άνθρωποι που ρίσκαραν, αψήφησαν την αποτυχία και στοιχημάτισαν την καριέρα τους ενεργώντας διαφορετικά.
Ο Jobs είχε μόλις αντιληφθεί ότι αυτό που ήθελε ο κόσμος να δει και να ακούσει σε μια διαφήμιση ήταν μία ιστορία (το μήνυμα ήταν: αν θέλεις να αγγίξεις την τελειότητα, μπορείς να το πετύχεις με την Apple). Η διαφήμισή του, που έμεινε στην αγορά για πέντε χρόνια, έσωσε την Apple από βέβαιη πτώχευση.
Δείτε τη διαφήμιση εδώ

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia