Μολονότι έχετε ένα μικρό και ανεξάρτητο ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενα δωμάτια, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να πάρετε πολύτιμα μαθήματα από τις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες της περιοχής και όχι μόνο. Εξάλλου, όπως είχε πει κάποιος, «το χειρότερο πράγμα για μία μικρή επιχείρηση είναι να σκέφτεται σαν μικρή επιχείρηση».
the-biggest-mistake-a-small-mistake

Σε γενικές γραμμές, έξι είναι τα πράγματα που μπορούμε να πάρουμε μελετώντας τα μεγάλα ξενοδοχεία:
1.      Προσφέρετε κίνητρα και πρόγραμμα επιβράβευσης.
Οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες απολαύουν υψηλότερα επίπεδα πιστότητας, καθώς πολλοί επισκέπτες επιστρέφουν για να εκμεταλλευτούν τις παροχές (π.χ. πόντοι). Προσφέροντας και εσείς κίνητρα για απευθείας κρατήσεις στους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας (π.χ. μειωμένες τιμές, έξτρα παροχές), θέτετε τις βάσεις για την μετατροπή τους σε πιστούς, οι οποίοι μπορεί να σας προτείνουν στην οικογένειά τους ή σε φίλους.
2.      Δημιουργήστε μία δυνατή ιστοσελίδα.
Όπως και οι ιστοσελίδες των μεγάλων ξενοδοχείων, έτσι και η δική σας πρέπει να πληροί ορισμένες προδιαγραφές, όπως: αξιόπιστη μηχανή κράτησης, επαγγελματικές φωτογραφίες, mobile friendly design, διασύνδεση με τα social media, ορατά κουμπιά κράτησης, ακριβείς τιμές, διαθεσιμότητα κ.ά. Μία στιβαρή ιστοσελίδα νομοτελειακά θα σας φέρει περισσότερους πελάτες.
3.      Διαχειριστείτε την διαδικτυακή σας φήμη.
Τα μεγάλα ξενοδοχεία γνωρίζουν ότι οι διαδικτυακές κριτικές είναι ιδιαίτερα σημαντικές και συνιστούν ένα social proof για τους χρήστες του διαδικτύου. Προτρέπουν τους επισκέπτες τους να γράψουν κριτική, λαμβάνουν σοβαρά την ανατροφοδότηση και απαντούν με τέτοιο τρόπο ώστε να δείξουν ότι νοιάζονται για τη γνώμη των πελατών τους. Βλέποντας τι γράφεται για εσάς, βελτιώνεστε και συνάμα, απαντώντας τους, δείχνετε ότι η γνώμη τους μετράει.
4.      Επενδύστε στους ανθρώπους σας.
Οι ξενοδοχειακές αλυσίδες γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι το κεφάλαιο άνθρωπος. Επενδύουν σε αυτούς, καθώς γνωρίζουν ότι η επιτυχία τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτούς. Ακόμα και αν απασχολείτε 2-3 υπαλλήλους, μπορείτε να τους δείξετε ότι νοιάζεστε γι’ αυτούς: επιλέξτε τα κατάλληλα άτομα, εκπαιδεύστε τα και τέλος επιβραβεύστε τα. Αν το κάνετε, θα εκπλαγείτε από το αποτέλεσμα.
5.      Δημιουργήστε μία πολύγλωσση ιστοσελίδα.
Πλέον, ιστοσελίδα έχουν τα περισσότερα καταλύματα. Αυτό όμως που δεν έχουν είναι να την μεταφράσουν σε διάφορες γλώσσες. Περιοριζόμενα μόνο σε μία γλώσσα, τα Αγγλικά (και συχνά με μια πρόχειρη μετάφραση), τα μικρά καταλύματα κλείνουν την πόρτα σε μια μεγάλη αγορά. Προσθέστε λοιπόν και άλλες γλώσσες (επενδύοντας σε μία μετάφραση από επαγγελματία), ανάλογα πάντα με την αγορά-στόχο σας ή την ιδανική αγορά-στόχο σας.
6.      Επενδύστε στην τεχνολογία.
Αν θέλετε να κλέψετε πελάτες (ιδιαίτερα τους millennials) από τα μεγάλα ξενοδοχεία, πρέπει να παίξετε με τους δικούς τους κανόνες. Ως λάτρεις της τεχνολογίας, οι νέοι θέλουν να τα κάνουν όλα ηλεκτρονικά (π.χ. κράτηση, room service) και αρέσκονται στις καινοτομίες (mobile app, smart TVs). .Φροντίστε ώστε το WiFi σας να είναι δυνατό ενώ τοποθετήστε σε πολλά σημεία πρίζες ή μηχανισμούς φόρτισης των κινητών τους τηλεφώνων.