Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, έχοντας εργαστεί σε 12 διαφορετικές πόλεις, όπου διέμενε για σχετικά μεγάλα χρονικά διαστήματα σε διαφορετικό ξενοδοχείο κάθε φορά, δεν θα αργούσε να αντιληφθεί ότι η διαμονή στο ξενοδοχείο δεν τον ικανοποιούσε, καθώς, πέρα από ακριβό, ήταν απρόσωπο και δεν του θύμιζε καθόλου το σπίτι του.
Κάπως έτσι, για «να φτιάξουμε μία υπηρεσία που θα ήταν χαμηλότερου κόστους και θα παρείχε μια καλύτερη εμπειρία στον ταξιδιώτη», γεννήθηκε το 2013 η ιδέα για την Blueground, την πιο επιτυχημένη ελληνική start up, που πριν λίγες μέρες ψηφίστηκε ως η κορυφαία εταιρεία για το 2019. 
Τη χρονιά που μας πέρασε η Blueground έκλεισε δύο γύρους χρηματοδότησης αντλώντας πάνω από 60 εκατ. ευρώ (στη σύντομη πορεία της η ελληνική εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον διάφορων επενδυτικών σχημάτων), τριπλασίασε τον κύκλο εργασιών της και διπλασίασε την ομάδα της φθάνοντας τους 400 εργαζόμενους παγκοσμίως.

Τι ακριβώς κάνει η Blueground;

H εταιρεία μισθώνει διαμερίσματα μακροπρόθεσμα από ιδιοκτήτες, τα επιπλώνει και τα νοικιάζει (η ενοικίαση συνήθως διαρκεί από ένα μήνα μέχρι και ένα χρόνο), ενώ την ίδια στιγμή παρέχει μία σειρά από επιπρόσθετες υπηρεσίες, κυρίως σε επαγγελματικά στελέχη. Ουσιαστικά καλύπτει ένα σημαντικό κενό στην αγορά των ακινήτων παγκοσμίως, την έλλειψη επιπλωμένων διαμερισμάτων υψηλής ποιότητας.
Η Blueground, το μοντέλο της οποίας έχει ορισμένα κοινά σημεία με αυτό της Airbnb, εξυπηρετεί δύο κατηγορίες πελατών. Tους ιδιοκτήτες ακινήτων και τους φιλοξενούμενους. Οι πρώτοι αυξάνουν τα καθαρά έσοδα τους 30-50% και εξοικονομούν χρόνο, καθώς η εταιρεία αναλαμβάνει τη διαμόρφωση του ακινήτου (π.χ. επίπλωση, διακόσμηση, προώθηση, διαχείριση). Οι δε φιλοξενούμενοι, που ταξιδεύουν για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους, απολαμβάνουν καταλύματα υψηλού επιπέδου και εγγυημένης ποιότητας, έχοντας στη διάθεση τους περισσότερο χώρο, ιδιωτικότητα, πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα, αλλά και σχετικά χαμηλό κόστος, συγκριτικά με τη διαμονή τους σε ξενοδοχείο.

Από την Αθήνα σε όλο τον κόσμο….

Η αρχή του «ταξιδιού» έγινε στην Αθήνα, αν και σε μία αυτοσχέδια λίστα των ιδρυτών με τις 100 πιο ελκυστικές πόλεις για την εταιρεία η Αθήνα βγήκε 85η, με την Κωνσταντινούπολη να ακολουθεί, αγορά που γνώριζε καλά ο συνιδρυτής κ. Χατζηελευθερίου από την πρότερη του επαγγελματική δραστηριότητα, και να φθάνει μέχρι και το Ντουμπάι.
Το μεγάλο άλμα, ενδεικτικό της αποδοχής που είχε η Blueground, έγινε το 2017 στις ΗΠΑ, με αφετηρία τη Νέα Υόρκη, για να ακολουθήσει το Λονδίνο, το Παρίσι και το Σιάτλ.

Πού βρίσκεται σήμερα;

Σήμερα, η Blueground διαθέτει 2.800 διαμερίσματα σε 9 πόλεις (μόλις το 20% των διαμερισμάτων της βρίσκεται στην Αθήνα), έχοντας ήδη πιάσει τον στόχο του ενός εκατομμυρίου διανυκτερεύσεων.
Μολονότι θεωρείται μια άκρως παγκοσμιοποιημένη εταιρεία, με την έδρα της στο Λονδίνο, με θυγατρικές σε κάθε μία από τις χώρες όπου δραστηριοποιείται, με το branding να γίνεται στη Νέα Υόρκη, την εσωτερική διακόσμηση στο Σαν Φρανσίσκο και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Τουρκία, οι μισοί από τους υπαλλήλους της ζουν στην Ελλάδα – η εταιρεία προσλαμβάνει ικανότατα στελέχη από την Ελλάδα, με κόστος που σε κάποιες περιπτώσεις είναι και τέσσερις φορές χαμηλότερο από το αντίστοιχο στις ΗΠΑ.

Ατενίζοντας το αύριο…

Η εταιρεία, που προγραμματίζει να προσλάβει άλλους 150 εργαζομένους ως το τέλος της φετινής χρονιάς, στοχεύει ως το 2023 να διαχειρίζεται 50.000 διαμερίσματα σε 50 πόλεις, διατηρώντας πάντα υψηλά standards όσον αφορά την επιλογή τους, καθώς εξυπηρετεί μία συγκεκριμένη και ιδιαίτερα απαιτητική αγορά-στόχο, κυρίως επισκέπτες της ανώτερης εισοδηματικής τάξης που δίνουν μεγάλη αξία στην εξοικονόμηση χρόνου και στην ευελιξία.