Η Stani ''πατάει'' Νέα Υόρκη


Το Stani Dairy  δεν είναι ένα συνηθισμένο ελληνικό γιαούρτι. Είναι ένα αυθεντικό, από άποψη παρασκευής και γεύσης, γαλακτοκομικό προϊόν που κατέφθασε πριν λίγες ημέρες στα ράφια των σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης.

Η βαθύτερη ιστορία του Stani ξεκίνησε για τον ιδρυτή του, τον Ιγνάτιο Βασιλέλη όταν ακόμη ήταν τριών ετών, στην πόλη της Καλλονής της Λέσβου, όπου άρχισε να μαθαίνει τα μυστικά παραγωγής γιαουρτιού και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων μέσα στο οικογενειακό αγρόκτημα.

Σε ηλικία 15 ετών. ξεκινά να σπουδάζει στη σημαντικότερη και μοναδική σχολή γαλακτοκομικών στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, τη σχολή Ιωαννίνων. Μετά την επιστροφή του στο νησί ο Ιγνάτιος εργάστηκε σε διάφορες μονάδες παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων.

Η πρώτη του επιχειρηματική προσπάθεια λαμβάνει χώρα το 2012, όταν δημιουργεί το "Eugeuston" (ελληνικό για το "Delicious"), που περιλαμβάνει το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι, την πουτίγκα ρυζιού και τα τυριά. Τα προϊόντα "Eugeuston" έγιναν σύντομα γνωστά στο νησί της Λέσβου και γρήγορα τα γεύτηκαν καταναλωτές και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Όμως η Ελλάδα είναι πολύ μικρή για να χωρέσει τα όνειρά του. Το 2015 μετακομίζει στη Νέα Υόρκη με σκοπό να προσφέρει παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα στον Αμερικάνο καταναλωτή. Όντως, τρία χρόνια μετά γεννήθηκε, από μία ομάδα Ελλήνων, η Stani Dairy, μια επωνυμία (από το ελληνοπρεπέστατο "στάνη") που παραπέμπει  στο οικογενειακό αγρόκτημα, τις καθημερινές παραδόσεις και την υγιεινή διατροφή.

Μέσα από την εταιρική ιστοσελίδα αναλαμβάνει να επιμορφώσει το κοινό στα μυστικά του προϊόντος: «Το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι ξεκινά με δύο συστατικά: τοπικό φρέσκο γάλα και προβιοτικές καλλιέργειες. Χρησιμοποιώντας μια παραδοσιακή ελληνική μέθοδο, η διαδικασία περιλαμβάνει τη ζύμωση, την ψύξη και την αληθινή τάνυση του γιαουρτιού με τη χρήση τυλιγμένων σακουλών. Ο στόχος είναι η παραγωγή μικρών παρτίδων πρωτεϊνούχου πλούσιου γιαουρτιού με πραγματικά ομαλή, ανώτερη υφή και γεύση. Τα πραγματικά φρούτα και γεύσεις αναμειγνύονται στο αναζωογονητικό γιαούρτι, χωρίς τη χρήση τεχνητών συστατικών ή συντηρητικών».

Ένα επίσης δυνατό σημείο του Stani είναι η προσεγμένη «περιβαλλοντικά υπεύθυνη» συσκευασία του, στην οποία μάλιστα έχει προβλεφθεί η ύπαρξη επαρκούς χώρου για τους καταναλωτές που θέλουν να προσθέσουν οποιεσδήποτε από τις αγαπημένες τους γλυκές ή αλμυρές γεύσεις (π.χ. φρούτα, ξηρούς καρπούς).

Μένει μόνο να δούμε αν το Stani θα καταφέρει να ορθοποδήσει σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά. Πάντως, αν αναλογιστούμε την απήχηση που έχουν εσχάτως ελληνικά τρόφιμα στο εξωτερικό, οι οιωνοί είναι θετικοί...

Πηγή: εξαίρετη εργασία του Δημήτρη Αποστολόπουλου για το μάθημα του Μάρκετινγκ



Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia