Παραδοσιακά ο χώρος της εστίασης προσέλκυε φιλόδοξους επιχειρηματίες, που πίστευαν ότι θα βγάλουν εύκολο χρήμα, πολλοί από τους οποίους όμως σύντομα θα διαπίστωναν την σκληρή πραγματικότητα και θα αποχωρούσαν.

Ο σοφός μας ο λαός συνηθίζει να λέει ότι «όλα είναι θέμα μάρκετινγκ» και δυστυχώς ή ευτυχώς η εστίαση δεν αποτελεί εξαίρεση. Σήμερα, στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον που ζούμε, η παροχή ενός καλού προϊόντος από μία ευγενική υπάλληλο ίσως να μην αρκεί. Αυτό που θα κάνει τη διαφορά είναι η απόκτηση γνώσεων μάρκετινγκ, όπως:
Ø  Σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε και τι ανάγκες έχει αυτό.
Ø  Πώς να δημιουργήσουμε και να αξιοποιήσουμε βάσεις δεδομένων.
Ø  Με ποιο τρόπο να διαχειριστούμε τα παράπονα.
Ø  Πώς να τιμολογήσουμε και να προβάλλουμε έξυπνα το προϊόν μας.
Ø  Πώς να κάνουμε έρευνα.
Ø  Ποια είναι η αξία των ευμενών και όχι μόνο, κριτικών στο διαδίκτυο.
Ø  Με ποιο τρόπο θα κεφαλαιοποιήσουμε στο e-mail marketing.
Ø  Πώς να εμφανιζόμαστε ψηλά στη μηχανή αναζήτησης.
Ø  Ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης μας ταιριάζουν και πώς θα τα αξιοποιήσουμε.

Ολες αυτές οι online και offline πρακτικές μάρκετινγκ παρουσιάζονται, μεταξύ άλλων, με απλό, κατανοητό και πρακτικό τρόπο, στο βιβλίο που μόλις κυκλοφόρησε με τίτλο "Πρακτικές Μάρκετινγκ στην Εστίαση" (εκδ. ΙΩΝ) προκειμένου ο φοιτητής μιας επισιτιστικής σχολής ή ο ιδιοκτήτης ενός εστιατορίου, φούρνου, ζαχαροπλαστείου, μπαρ κ.λπ. να αποκτήσει τα κατάλληλα εφόδια και να σταθεί με αξιώσεις σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο.