O 12λογος του καλού ''οικοδεσπότη'' της Airbnb

Εν έτει 2017 ακόμα και ο πλέον αδαής γνωρίζει πώς λειτουργεί η πλατφόρμα Airbnb. Χιλιάδες δε είναι οι Ελληνες που αποφασίζουν, σε μια προσπάθεια να συμπληρώσουν το εισόδημά τους, να διαθέσουν την εξοχική τους κατοικία, διαμέρισμα ή ακόμη και ένα δωμάτιο για ενοικίαση μέσω της πλατφόρμας.

Όταν ένας πιθανός επισκέπτης ψάχνει για ένα σπίτι στην Airbnb, σε μια περιοχή, π.χ. Χανιά, μπορεί να εκτεθεί σε δεκάδες, εκατοντάδες ή και μερικές χιλιάδες καταχωρημένες ιδιοκτησίες. Η αμερικάνικη πλατφόρμα διαθέτει έναν ειδικά προσαρμοσμένο αλγόριθμο, ο οποίος κατατάσσει την κάθε καταχώρηση. Όπως και στην Google, έτσι και εδώ οι καταχωρίσεις που εμφανίζονται ψηλά έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, κοινώς απολαμβάνουν περισσότερες κρατήσεις.

Πώς όμως θα εμφανιστεί ψηλά η καταχώρησή σας; Σε μεγάλο βαθμό, από τις αξιολογήσεις που έχετε λάβει. Αναμφίβολα, οι κριτικές στο διαδίκτυο χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης από τους χρήστες, οπότε όσο πιο καλές οι κριτικές, τόσο πιο ψηλά θα εμφανιστεί το κατάλυμά σας. Ας δούμε λοιπόν ορισμένες χρήσιμες συμβουλές για τη βελτίωση της εικόνας σας στην Airbnb:

1.   Δημιουργήστε μία ολοκληρωμένη καταχώρηση και προφίλ.
Συμπληρώστε με λεπτομέρειες και με ακριβή στοιχεία το προφίλ σας. Φροντίστε ώστε οι φωτογραφίες να είναι τραβηγμένες από επαγγελματία και να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Μην ξεχνάτε ότι το προφίλ σας είναι η βιτρίνα σας. Κάντε το λοιπόν να ξεχωρίσει. Επιπρόσθετα, αν η καταχώρησή σας μπει σε πολλά wish lists χρηστών, η Airbnb θα σας ανεβάσει ψηλότερα.

2.   Κάντε την έρευνά σας.
Κάθε επισκέπτης είναι μοναδικός, έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και ανάγκες. Πριν την αναχώρησή του, στείλτε του ένα προσωπικό e-mail όπου θα ζητήσετε να μάθετε λεπτομέρειες (π.χ. τα ενδιαφέροντά του, τις διατροφικές του συνήθειες). Αν έχετε χρόνο, δείτε τις κριτικές που τους έχουν κάνει άλλοι οικοδεσπότες.

3.   Απαντάτε άμεσα στις ερωτήσεις.
Ανεξάρτητα από την κάθε ερώτηση, είναι σημαντικό να απαντάτε όσο πιο γρήγορα γίνεται σε όλα τα e-mail ή κλήσεις - η Airbnb ανταμείβει όσους απαντούν μέσα σε μία ώρα (αν επισκεφθείτε την ενότητα stats menu θα βρείτε την αξιολόγησή σας στο θέμα της ταχύτητας ανταπόκρισης). Αν δεν μπορείτε να απαντήσετε άμεσα, ενημερώστε ότι «Θα επανέλθω μαζί σας σύντομα». Προσπαθήστε να είστε πάντα προσβάσιμοι, είτε μέσω κινητού (εγκαθιστώντας την εφαρμογή της Airbnb στο κινητό σας) είτε μέσω των social media.

4.   Στείλτε ένα  e-mail καλωσορίσματος.
Συνήθως είναι ένα αποθηκευμένο αρχείο, το οποίο περιλαμβάνει: έναν χαιρετισμό όπως «καλωσορίσατε στην γειτονιά», πρακτικές λεπτομέρειες για το σπίτι (π.χ. κωδικοί του WiFi), πληροφορίες επικοινωνίας, κανόνες του σπιτιού.

5.   Δώστε έμφαση στην προσωπική επαφή.
Παραμείνετε ορατοί. Βοηθήστε τους με τις βαλίτσες τους, κάντε τους ξενάγηση στο σπίτι, προθυμοποιηθείτε να βοηθήσετε –είτε εσείς είτε κάποιος γνωστός σας- σε οτιδήποτε σας ζητηθεί και μπορεί να κάνει τη διαμονή τους πιο ευχάριστη.
Αν μείνουν αρκετές μέρες, επικοινωνήστε μαζί τους και ρωτήστε τους αν, για παράδειγμα, επιθυμούν να καθαρίσετε το σπίτι ή αν έχουν τυχόν ερωτήσεις.

6.   Δημιουργήστε έναν ταξιδιωτικό οδηγό.
Φτιάξτε, είτε σε ηλεκτρονική είτε σε έντυπη μορφή, έναν οδηγό διακοπών, όπως ποια μέρη-γειτονιές να επισκεφθούν, τι να αποφύγουν, που να πάνε να γευτούν αυθεντική ελληνική κουζίνα, που είναι το πλησιέστερο σούπερ μάρκετ ή φαρμακείο κ.λπ. Παρέχετέ τους έναν χάρτη με κυκλωμένα τα μέρη που είναι χρήσιμα. Επιπλέον, η πλατφόρμα σάς επιτρέπει να δημιουργήσετε έναν ταξιδιωτικό οδηγό για να μοιραστείτε τα αγαπημένα σας τοπικά αξιοθέατα και εστιατόρια.

7.   Μην υπερβάλλετε.
Προσπαθήστε να είστε ειλικρινείς. Υπερβολές σχετικά με την περιγραφή του χώρου (π.χ. «απίστευτης ομορφιάς διαμέρισμα»), την τοποθεσία (π.χ. «πέντε λεπτά από τη θάλασσα») ή τις παροχές μπορεί να σας γυρίσουν μπούμερανγκ.

8.   Δώστε έμφαση στην καθαριότητα.
Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά. Διατηρήστε όλους τους χώρους καθαρούς και περιποιημένους. Δώστε έμφαση στις λεπτομέρειες (π.χ. το τηλεκοντρόλ και οι διακόπτες είναι συνήθως τα πιο ρυπαρά σημεία). Φροντίστε να έχετε επαρκή χρόνο ανάμεσα σε δύο ενοικιάσεις προκειμένου να περιποιηθείτε το χώρο και να τον επαναφέρετε σε άψογη κατάσταση. Επιβλέψτε προσωπικά το χώρο, κάθε φορά που θα το νοικιάσετε.

9.   Καθιερώστε το στοιχείο της έκπληξης.
Να κάτι που μπορεί να σας κάνει να ξεχωρίσετε από τη μάζα. Ένα δωράκι, όπως ένα μπολ με φρέσκα φρούτα, ή η μία εξάδα από την αγαπημένη τους μπίρα στο ψυγείο. Με αυτό τον τρόπο θα κερδίσετε πόντους και ίσως απαλύνετε τυχόν δυσαρέσκεια που θα προκύψει κατά την παραμονή τους. Μην ξεχνάτε ωστόσο ότι η έκπληξη δεν προαναγγέλλεται.

10. Συνδέστε το λογαριασμό σας με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Με τον τρόπο αυτό διαδίδετε το σπίτι σας στον άμεσο κύκλο των φίλων και εμπνέετε εμπιστοσύνη στην Airbnb –η οποία στο πρόσωπό σας βλέπει έναν έμπιστο επιχειρηματικό συνεργάτη- ότι το ενοικιαστήριο αξίζει να σημειωθεί – η Airbnb λατρεύει τη δωρεάν δημοσιότητα και θα σας ανταμείψει αναλόγως. Ποστάρετε την καταχώρηση σε όλους τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης και ζητήστε από τους φίλους σας να κάνουν like, favorite και share.

11.   Διδαχθείτε από τις αρνητικές κριτικές.
Ορισμένες αρνητικές κριτικές μπορεί να αποβούν όντως εποικοδομητικές. Μην το παίρνετε προσωπικά, συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Πάντα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση, προκειμένου να αναβαθμίσετε την εμπειρία των επισκεπτών σας.

12.   Κρατήστε τον πήχη (σχετικά) χαμηλά.
Αρκετοί οικοδεσπότες υπόσχονται λίγα και προσφέρουν περισσότερα (underpromise/overdeliver), πρακτική που είναι σαφώς προτιμότερη καθώς κρατάει τον πήχη των προσδοκιών χαμηλά, με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να βιώνουν μία αξιομνημόνευτη εμπειρία (π.χ. δεν υπάρχει λόγος να διατυμπανίζετε ότι διαθέτετε κυρτή ή "έξυπνη" τηλεόραση). 
Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia