H Deutsche Welle έκανε ένα
εκτενές αφιέρωμα στην πιο γνωστή ελληνική αλυσίδα καφέ.
Εκτενές δημοσίευμα σχετικά με την
παρουσία της γνωστής ελληνικής αλυσίδας μικρογευμάτων «Γρηγόρης» στο Βερολίνο
φέρει η Deutsche Welle, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι η εταιρεία διευρύνει
τις δραστηριότητές της και σε άλλες γερμανικές πόλεις.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται,
δεκάδες χιλιάδες άτομα περνούν καθημερινά από την κεντρική πλατεία του
Βερολίνου Αλεξάντερ Πλατς για να ψωνίσουν, να αλλάξουν τρένα, τραμ, μετρό,
λεωφορεία. Η μεγάλη κινητικότητα έχει συνέπειες και για τα καταστήματα
εστίασης: συνήθως πρόκειται για μαγαζιά φαστ φουντ. Ένα από αυτά είναι και το
Gregory’s Coffee. Πίσω από αυτή την ονομασία κρύβεται το μεγαλύτερο ελληνικό
δίκτυο μικρογευμάτων και καφέ «Γρηγόρης». Στα πάνω από 300 καταστήματα στην
Ελλάδα, Κύπρο, Μπαχάμες και Ρουμανία προστέθηκε πριν από ένα χρόνο περίπου και
το κατάστημα στο Βερολίνο. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του επιχειρηματία
Νίκου Δραμιτινού ο οποίος είναι γενικός franchisee, δηλαδή δικαιοδόχος, των 30
καταστημάτων του «Γρηγόρη» στην Κρήτη.
Πριν κάνει το βήμα να ανοίξει το
κατάστημα στο Βερολίνο έκανε μια πρώτη έρευνα αγοράς στην… Κρήτη: «Στην Κρήτη
πολλοί πελάτες μας το καλοκαίρι είναι Γερμανοί», λέει ο Ν. Δραμιτινός. «Άρα,
είχαμε τη δυνατότητα να δούμε αν μας προτιμούν οι Γερμανοί ή όχι. Έτσι πήραμε
λοιπόν την απόφαση να έρθουμε και στη Γερμανία.» Βέβαια, στην Αλεξάντερ Πλατς
τα ενοίκια είναι πανάκριβα. Δεν είναι υπέρογκο να πληρώνει κανείς για 80 τ.μ.
15.000 ευρώ το μήνα; Όχι, λέει ο Νίκος Δραμιτινός: «Το πρόβλημα δεν είναι το
νοίκι αλλά να είσαι τυχερός και να βρεις το κατάλληλο σημείο.» Αυτό όμως δεν
αρκεί, προσθέτει ο υπεύθυνος του καταστήματος στο Βερολίνο Στέλιος Στιβακτάκης:
«Εμείς δεν έχουμε την αναγνωρισιμότητα που έχουμε στην Ελλάδα. Όμως το
μεγαλύτερο όπλο μας είναι η ποιότητά μας.»

Η «φιλοσοφία» της εταιρίας
φαίνεται να έχει επιτυχία. Αν και διαθέτει μόλις 20 θέσεις εντός του
καταστήματος, καθημερινά επισκέπτονται τον «Γρηγόρη» κατά μέσο όρο 500 άτομα,
εκτιμά ο Στέλιος Στιβακτάκης. Βέβαια έρχονται και Έλληνες, αλλά στην πλειοψηφία
τους οι πελάτες είναι Γερμανοί και πολλοί άλλοι από διάφορες άλλες εθνικότητες.
Αυτός είναι ο λόγος που το προσωπικό δεν θα πρέπει να μιλά μόνο πολύ καλά
γερμανικά αλλά και αγγλικά.
Οι εμπειρίες στο Βερολίνο έδωσαν
στο Νίκο Δραμιτινό το θάρρος για το επόμενο βήμα: «Λειτουργήσαμε ένα χρόνο για
να δούμε πώς συμπεριφέρεται η αγορά. Διαπιστώσαμε ότι τα νούμερά μας είναι πάρα
πολύ καλά. Στόχος είναι να έχουμε ως το καλοκαίρι τέσσερα με πέντε
μαγαζιά.»
Πηγή: www.fortunegreece.com