Προφανώς όλοι προσέξατε ότι τις τελευταίες
δύο εβδομάδες η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, μέλος του Ολλανδοβελγικού ομίλου
Delhaize, έχει αλλάξει την επικοινωνιακή της πολιτική.
Πλέον οι διαφημίσεις της δεν
περιορίζονται απλώς να μας ενημερώσει για κάποιες συγκεκριμένες προσφορές
(ενημερωτική διαφήμιση), αλλά να μας πείσει (διαφήμιση πειθούς) ότι η ΑΒ
Βασιλόπουλος είναι μία προσιτή, από άποψη τιμών, αλυσίδα, προβάλλοντας το
σλόγκαν «αληθινά χαμηλές τιμές».
Θεωρώ ότι έχει προηγηθεί έρευνα
αγοράς, τα αποτελέσματα της οποίας έδειξαν ότι η εν λόγω αλυσίδα εξακολουθεί,
στα μάτια των καταναλωτών, να θεωρείται ακριβή. Πρόκειται για μία βαθιά
ριζωμένη άποψη, από τη δεκαετία του ’80, όταν ο ΑΒ είχε περαστεί στο μυαλό του καταναλωτικού
κοινού ως μία σχετικά ακριβή αλυσίδα με σλόγκαν «και του πουλιού το γάλα».

Μέσω λοιπόν της τηλεοπτικής
καμπάνιας που «τρέχει» τις τελευταίες ημέρες, ο ΑΒ καλεί τους καταναλωτές, χρησιμοποιώντας
πελάτες ανταγωνιστικών σούπερ μάρκετ να κάνουν μία διερευνητική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις
του, να διαπιστώσουν ιδιοίς όμμασι ότι οι τιμές τουλάχιστον 300 προϊόντων που
πουλά μέσα από το δίκτυό του είναι σε μόνιμη βάση: «αληθινά χαμηλές».

Το εύλογο ερώτημα που τίθεται
τώρα είναι ποιοι θα είναι οι κερδισμένοι και ποιοι οι χαμένοι αυτής της επικείμενης
μάχης, που αναμένεται να κορυφωθεί στη γιορτινή περίοδο. Αναμφίβολα κερδισμένος
αναμένεται να είναι ο απλός καταναλωτής, ο οποίος θα απολαύσει πιο
ανταγωνιστικές τιμές. Όσον αφορά τους χαμένους, αυτοί θα είναι οι μικρές
λιανεμπορικές μονάδες αλλά και οι προμηθευτές, που αναμένεται να γίνουν
αποδέκτες πιέσεων από τις μεγάλες αλυσίδες προκειμένου να μειώσουν τις τιμές χονδρικής
πώλησης ή εναλλακτικά να αυξήσουν τις εκπτώσεις-προωθητικές ενέργειες.
Ηδη ακούγεται στην αγορά ότι ο ΑΒ
έχει απαιτήσει από τους προμηθευτές του να προχωρήσουν σε ένα είδος κουρέματος,
όπως αυτό που έκαναν με τον Μαρινόπουλο, όπου υπήρχε κούρεμα χρεών κατά 50%.
Οψόμεθα.