Οταν γράφεις κριτική για καλό σκοπό...

Στα σεμινάρια της διαχείρισης κριτικών (reviews), πολλοί συμμετέχοντες έχουν την ίδια ερώτηση-απορία: «πώς μπορούμε να παροτρύνουμε τους επισκέπτες να γράψουν κριτική;». Η αλήθεια είναι ότι ένας από τους πιο ασφαλείς τρόπους είναι, «απλώς να τους το ζητήσεις».

Αυτό ακριβώς πράττουν, από το 2013, και τα Harpin Hotels στα Χανιά, τα οποία όμως, αναδεικνύοντας το κοινωνικό τους προφίλ, έχουν ενσωματώσει και ένα ιδιαίτερο κίνητρο: για κάθε κριτική, θετική ή αρνητική, στις πιο δημοφιλείς σελίδες κριτικών (TripAdvisor, Holidaycheck κ.α.) θα κατατίθενται, στο τέλος της χρονιάς, 5 ευρώ σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, διαφορετικά κάθε χρονιά.

Όλα ξεκίνησαν πριν μερικά χρόνια όταν ο Χρήστος Πενθερουδάκης, CEO των Harpin Hotels, παρακολούθησε στην Ιταλία ένα σεμινάριο για τις διαδικτυακές κριτικές. Εκεί έμαθε για ένα ξενοδοχείο που ενθάρρυνε τους επισκέπτες να γράψουν κριτική, καταθέτοντας ένα ποσό σε φιλανθρωπικά ιδρύματα για κάθε κριτική που θα ελάμβαναν. 

Δύο χρόνια μετά, το 2013, πήρε την απόφαση και το εφάρμοσε στα ξενοδοχεία του, τοποθετώντας κοντά στην είσοδο μία ταμπέλα που ενημερώνει για την ενέργεια, αλλά και ενθυμίζοντάς τους κατά την αναχώρηση να γράψουν κριτική.

Από την αρχή υπήρξαν πολλά θετικά σχόλια από επισκέπτες που είδαν με καλό μάτι αυτή την προσπάθεια. Εξάλλου η ενέργεια εστιάστηκε γενικά στις κριτικές, όχι αποκλειστικά στις θετικές. Την ίδια στιγμή βελτιώθηκε και η βαθμολογία στις πλατφόρμες που φιλοξενούν κριτικές, καθώς όχι μόνο αυξήθηκαν, αλλά και πολλαπλασιάστηκαν οι 5στερες (σ.σ. είναι γνωστό ότι οι πλατφόρμες αυτές «επιβραβεύουν» τις καλές, τις πολλές και τις πρόσφατες κριτικές).

Στην ερώτηση του marketing-tips, αν αυτή η πρωτοβουλία συνεισέφερε στην αύξηση των κριτικών, η απάντηση του Χρήστου και της αδερφής του, Αθηνάς, ήταν ξεκάθαρη: «από τη στιγμή που το εφαρμόσαμε, είδαμε τις κριτικές να διπλασιάζονται». 

Όλα αυτά τα χρόνια, τα ξενοδοχεία Harpin έχουν δωρίσει χρήματα στο ίδρυμα Πίστη, στη Στέγη Κοριτσιού στα Χανιά, στους Γιατρούς του Κόσμου στην Κιβωτό στην Αθήνα κ.α. 

Το 2022, η Harpin Hotels S.A. (Happy Days Beach 4*, Georgioupolis Resort και Aquapark 5* και Georgioupolis Suites 5*) έλαβε συνολικά 560 κριτικές (θετικές ή αρνητικές), συνολικού ύψους 2.800 ευρώ, με τα χρήματα να καταλήγουν, πριν ένα μήνα περίπου (σε μια σεμνή τελετή), στην Ένωση Γυναικών Κρήτης. 

Εξαιρετική πρωτοβουλία!!!


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia