Δεκαετία ‘60

Ο τότε CEO της Heineken FreddyHeineken σε ένα ταξίδι του στο Curaçao δυσανασχέτησε όταν αντίκρισε με τα ίδια του τα μάτια τα προβλήματα στέγασης του νησιού, αλλά και τα κάθε λογής διάσπαρτα σκουπίδια, ανάμεσά τους και τα μπουκάλια της εταιρείας του, που ρύπαιναν το περιβάλλον.

Τότε λοιπόν είχε την ιδέα να δημιουργήσει μπουκάλια, που θα μπορούσαν να στοιβαχτούν το ένα πάνω στο άλλο, εν είδει τούβλων, χτίζοντας ουσιαστικά σπίτια (και ταυτόχρονα μειώνοντας τα απορρίμματα).


Το project ονομάστηκε Heineken World Bottle (or WOBO) και ανατέθηκε σε έναν αρχιτέκτονα, ο οποίος πρότεινε την κατασκευή ορθογώνιων μπουκαλιών, τα οποία θα είχαν φτιαχτεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να θηλυκώνουν, δημιουργώντας έτσι μία συμπαγή κατασκευή.

Η Heineken παρασκεύασε 100.000 μπουκάλια, αρκετά για να χτιστούν 100 μικρά σπίτια, ενώ κατασκεύασε και ένα σπίτι από μπουκάλια κοντά στο εξοχικό του Freddy Heineken. 

Παρ’ όλα αυτά, το ορθογώνιο μπουκάλι δεν θα έβγαινε ποτέ στην αγορά, καθώς το τμήμα μάρκετινγκ θεώρησε ότι δεν θα ήταν αρεστό από το καταναλωτικό κοινό και ότι δεν σύναδε με το concept της εταιρείας.