Υπάρχουν εταιρείες και παραγωγοί που παράγουν και εμπορεύονται προϊόντα για να ικανοποιήσουν ανάγκες (φιλοσοφία μάρκετινγκ) και άλλοι που απλώς θέλουν να πουλήσουν, επιστρατεύοντας συχνά την τέχνη της εξαπάτησης, αδιαφορώντας για το αν θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες των πελατών τους (φιλοσοφία πωλήσεων).
Η διάσημη πλωτή αγορά λουλουδιών στο Άμστερνταμ, ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα της ολλανδικής πρωτεύουσας, που έλκει την καταγωγή του από το 1862, ανήκει στη δεύτερη κατηγορία.
Σύμφωνα με μια έρευνα, που εκπονήθηκε από τον δήμο της ολλανδικής πρωτεύουσας και από καλλιεργητές τουλίπας, συχνά μόνο ένα λουλούδι μοιάζει με τις εικόνες στη συσκευασία και ότι υπάρχουν λιγότεροι βολβοί από ό,τι διαφαινόταν στη συσκευασία.
Πρόκειται για μία καλοστημένη απάτη, που διαρκεί 20 χρόνια, με θύματα δεκάδες χιλιάδες ανυποψίαστων τουριστών, καθώς μόλις το 1% των βολβών τουλίπας που πωλούνται στο πλωτό παζάρι παράγει άνθη.
Λίγο-πολύ το ίδιο ισχύει στη λεωφόρο λουλουδιών στο Λίσε, νότια του Άμστερνταμ, όπου μόλις το 2% των βολβών άνθιζε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η βιομηχανία βολβών τουλίπας, λουλουδιού που έχει ταυτιστεί με την Ολλανδία, συμβάλλει τα μάλα στην οικονομία της χώρας. Ως επί το πλείστον, τα θύματα είναι τουρίστες, που αγοράζουν ένα κατώτερο ποιοτικά προϊόν. Οι επιστροφές βολβών, όπως είναι λογικό, είναι ελάχιστες, κατάσταση η οποία βολεύει αφάνταστα τους πωλητές των πάγκων, οι οποίοι εν γνώσει τους πωλούν -συχνά και εκτός εποχής- ένα προβληματικό προϊόν, καθώς δεν διακυβεύεται η φήμη τους.
Όπως είπε στέλεχος του δήμου: «Εδώ υπάρχουν πράγματι πάγκοι που εδώ και χρόνια πωλούν σκουπίδια» και ανέφερε ότι το θέμα έχει παραπεμφθεί  παραπέμψει στον Συνήγορο του Ολλανδού Καταναλωτή.