Σύμφωνα με μια βασική αρχή του μάρκετινγκ, ο πελάτης που έχει ήδη αγοράσει από εσένα είναι πιο πιθανό να αγοράσει ξανά. Οι εταιρείες, φυσικά, το γνωρίζουν αυτό και γι’ αυτό το λόγο συχνά τους παροτρύνουν να αγοράσουν και άλλα προϊόντα της εταιρείας ή τα καινούρια της μοντέλα, αν μιλάμε για τεχνολογικές εταιρείες. Συχνά όμως το κάνουν με άκομψο τρόπο.

Αυτό ακριβώς έκανε η Αpple, η οποία πριν λίγες ημέρες αναγκάστηκε, με την ουρά στα σκέλη, να ζητήσει συγγνώμη για μία απεχθή πρακτική που εφάρμοζε για χρόνια. Τι ακριβώς έκανε; Επιβράδυνε κάποια παλαιότερα μοντέλα iPhone, τα οποία εμφάνιζαν προβλήματα στην μπαταρία τους.

Αρκετοί χρήστες iPhone είχαν εδώ και καιρό υποπτευθεί ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και ότι η Apple επιβράδυνε εσκεμμένα τα παλαιότερα μοντέλα, μέσω αλλαγών στο iOS, προκειμένου να τους αναγκάσει να αγοράσουν νεότερα τηλέφωνα, όπως το iPhone X.

Σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τα πνεύματα, καθώς έχουν ήδη κινηθεί αγωγές εναντίον της, η εταιρεία υποσχέθηκε να αντικαταστήσει τις προβληματικές μπαταρίες με μεγάλη έκπτωση (στα 29 δολάρια από τα 79) και να προχωρήσει σε μέτρα για την αντιμετώπιση τυχόν μελλοντικών προβλημάτων.

Το θέμα πήρε διαστάσεις με τη φήμη της εταιρείας να πέφτει στα τάρταρα. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η Apple απολογήθηκε αφού είχε προηγηθεί η αποκάλυψη από έναν προγραμματιστή σχετικά με τις ενέργειές της.