To Quizdom, η ελληνική εφαρμογή που ξετρέλανε μικρούς και μεγάλους, πωλήθηκε πριν λίγες μέρες σε γερμανικό όμιλο - πρόκειται για την πέμπτη εξαγορά νεοφυούς ελληνικής επιχείρησης για το 2017. 

Το Quizdom, που μετέφερε το παραδοσιακό παιχνίδι γνώσεων στο κινητό και κατάφερε να προσελκύσει περίπου δύο εκατ. χρήστες στην Ελλάδα, πέρασε στον γερμανικό Όμιλο friends4media Group, ο οποίος θα εντάξει το παιχνίδι στο χαρτοφυλάκιό του.

Μάλιστα, πριν μερικούς μήνες, η ελληνική εφαρμογή, που παρουσίασε τη νέα βραβευμένη –καθώς απέσπασε το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2017- πλατφόρμα  Quizdom Education (όπου οι μαθητές προετοιμάζονται για τις εξετάσεις των Πανελληνίων παίζοντας ειδικά διαμορφωμένα παιχνίδια γνώσεων με φίλους και συμμαθητές τους), εγκαινίασε τη δραστηριότητα της στην Γερμανία, όπου πάνω από 200.000 άτομα εγκατέστησαν την εφαρμογή στο κινητό τους.
Ο 31χρονος ιδρυτής της εταιρείας, Τριαντάφυλλος Ξυλούρης, θα μετακινηθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο της friends4media με σκοπό να βοηθήσει τον όμιλο στη διεθνή επέκτασή του (σε Ευρώπη, Ασία και Νότια Αμερική), ενώ, όπως έγινε γνωστό, καμία από τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα δεν θα χαθεί.

Λίγη ιστορία…

Είχα την τύχη, πριν ενάμιση χρόνο, να μιλήσω με τον ίδιο τον ιδρυτή, για τις ανάγκες του βιβλίου «Οι 50 καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες μέσα στην κρίση», ο οποίος μου εξιστόρησε πώς γεννήθηκε η εφαρμογή.

Το Quizdom γεννήθηκε μέσα στη ζέστη του καλοκαιριού του 2014, από μία παρέα Ελλήνων. Πρόκειται για ένα διασκεδαστικό παιχνίδι γνώσεων μέσα από το οποίο μπορεί κάποιος να αναμετρηθεί με φίλους αλλά και με τυχαίους παίκτες από όλη την Ελλάδα, να τσεκάρει τις γνώσεις σου αλλά και να μάθει καινούρια πράγματα. Διαθέτει παράλληλα ενσωματωμένη και τη λειτουργία chat όπου ο χρήστης μπορεί να συνομιλήσει με τον αντίπαλό του.

Εμπνευστής της προσπάθειας ήταν ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης, Έλληνας μεγαλωμένος στη Γερμανία ο οποίος, κόντρα στο κύμα νέων με καλές σπουδές που εγκαταλείπουν την Ελλάδα, άφησε τη δουλειά του ως οικονομικός σύμβουλος στο Μόναχο για να δημιουργήσει νέες εφαρμογές στην Ελλάδα. Συνοδοιπόροι του μια μικρή ομάδα νέων ανθρώπων με διαφορετικό επαγγελματικό background, που ένωσαν τις δυνάμεις τους χάρη στην κοινή αγάπη για την τεχνολογία και τα παιχνίδια γνώσεων.

Παρατηρώντας την επιτυχία αντίστοιχων εφαρμογών στο εξωτερικό, η ιδρυτική ομάδα σκέφτηκε να καλύψει το κενό και να δημιουργήσει το πρώτο ελληνικό παιχνίδι εκπαιδευτικού χαρακτήρα για smartphones και tablets στο οποίο ο χρήστης θα μπορεί να τεστάρει τις γνώσεις του παίζοντας online με φίλους και άλλους παίκτες.  Αναφορικά με το όνομα, η ομάδα επέλεξε 2-3 εναλλακτικές λύσεις τις οποίες και τέσταρε με φίλους πριν βγει το παιχνίδι, για να καταλήξει τελικά στο «Quizdom» -οι άλλες δύο εναλλακτικές ήταν το «QuizClub» και το «QuizFun»-, αφενός γιατί ήταν εκείνο με την θετικότερη ανταπόκριση, αφετέρου επειδή ήταν ένα όνομα ευκολομνημόνευτο.