Το Facebook είναι το πιο δημοφιλές –με περισσότερους από δύο δισ. χρήστες- μέσο κοινωνικής δικτύωσης, κάτι το οποίο γνωρίζουν πάρα πολύ καλά οι περισσότερες επιχειρήσεις. Ωστόσο, συχνά, υποπίπτουν σε διάφορα ατοπήματα, με αποτέλεσμα οι χρήστες να τους γυρνούν την πλάτη. Ας δούμε τα έξι πιο βασικά λάθη:

1)Sell, Sell, Sell.
Αν ανεβάζετε συνέχεια προωθητικά μηνύματα (π.χ. διαφημίσεις, προσφορές), θα κουράσετε το κοινό που σας ακολουθεί. Προσπαθήστε να τηρήσετε την αρχή 20/80 – το 20% των αναρτήσεων είναι προωθητικές και το 80% κοινωνικής φύσεως.

2)Αγνοείτε το κοινό σας.
Απαξιείτε να απαντήσετε σε σχόλια των χρηστών στο λογαριασμό σας, είτε είναι θετικά είτε αρνητικά. Οι «σοβαρές» εταιρείες απαντούν μέσα σε μία ώρα, ενώ σε καμία περίπτωση η απάντησή τους δεν υπερβαίνει τις 24 ώρες.

3)Κάνετε μακροσκελείς αναρτήσεις.
Οι χρήστες του Facebook δεν φημίζονται για την υπομονή τους. Οι μεγάλες αναρτήσεις τους κουράζουν – αυτές κρατήστε τις για το blog ή το site. Σύμφωνα με έρευνες, αναρτήσεις μέχρι 80 χαρακτήρες έχουν μεγαλύτερη απήχηση από πιο μακροσκελή κείμενα.

4)Αγοράζετε likes.
Είναι ο εύκολος τρόπος για να αποκτήσετε likes. Φανταστείτε, τώρα, μία σελίδα με 20.000 φίλους όπου κάθε ανάρτηση την βλέπουν και κάνουν engage (γράφουν σχόλια, κοινοποιούν ή κάνουν like) μερικές δεκάδες. O αλγόριθμος του Facebook θα σας τιμωρήσει – κάθε ανάρτησή σας θα την βλέπουν όλο και λιγότερα άτομα. Κερδίστε τους φίλους σας ανεβάζοντας πολύτιμο περιεχόμενο και διαδίδοντας την σελίδα σας.

5)Γράφετε ψεύτικες κριτικές.
Αποθεώνετε οι ίδιοι τον εαυτό σας. Ωστόσο, το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Αυτό που χρειάζεστε είναι πραγματικές κριτικές και σχόλια, που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τι αρέσει και τι δεν αρέσει στο κοινό σας. Για παράδειγμα, έχει αποδειχθεί ότι αναρτήσεις που έχουν κάποια ερώτηση, συγκεντρώνουν περισσότερα σχόλια.

6)Κάνετε υπερβολικές αναρτήσεις, σε "ακατάλληλες" ώρες.
Είναι ο βασικός λόγος αποσκίρτησης των φίλων σας (το 73% των χρηστών που κάνει unlike σε ένα brand, το κάνει επειδή «κατακλύζεται» από αναρτήσεις). Περιορίστε τις αναρτήσεις σας σε δύο, το πολύ τρεις, σε ημερήσια βάση και συμβουλευτείτε το εργαλείο Facebook Insights για να δείτε ποιες ώρες το κοινό σας είναι πιο δραστήριο.