Η επιστολή που παρέλαβε η 44χρονη Βρετανίδα Σάρα Γκάρντνερ έκρυβε μία δυσάρεστη έκπληξη, καθώς προερχόταν από δικηγορικό γραφείο, το οποίο την προειδοποιούσε ότι ο πελάτης του, το εστιατόριο High Rocks στο Κεντ της Μεγάλης Βρετανίας, προτίθεται να υποβάλει μήνυση εναντίον της για συκοφαντική δυσφήμηση. Ο λόγος; Μία αρνητική κριτική της πριν από λίγο καιρό στο TripAdvisor η οποία -σύμφωνα με το εστιατόριο- ήταν ψευδής.

Η Γκάρντνερ είχε δώσει ένα μόλις αστέρι στο εστιατόριο, καθώς, όπως ισχυρίστηκε, το προσωπικό ήταν αγενές και το φαγητό μέτριο. Λίγες μέρες μετά, ένα δικηγορικό γραφείο επικοινώνησε μαζί της γραπτώς, ενημερώνοντάς την ότι: «Το υλικό που δημοσιεύσατε για τον πελάτη μας στο TripAdvisor είναι δυσφημιστικό και, επομένως, παράνομο». Οπως ανέφερε η επιστολή, «προκάλεσε οικονομική ζημιά ύψους 10 χιλιάδων λιρών (!!!) στο εστιατόριο».
Μάλιστα το εστιατόριο, που λειτουργεί και ως χώρος εκδηλώσεων, αμφισβήτησε το όλο συμβάν, ισχυριζόμενο ότι η πελάτισσα ήταν εξαιρετικά επιθετική στο τηλέφωνο προς το προσωπικό όταν το τελευταίο της αρνήθηκε να προχωρήσει σε κράτηση.

Η απειλή μπορεί να τρομοκράτησε την 44χρονη νοσηλεύτρια, η οποία ωστόσο δεν είναι διατεθειμένη να αναιρέσει τα όσα έγραψε. «Δημοσίευσα μια ειλικρινή κριτική. Ο πελάτης σας θα μπορούσε να απαντήσει, παρουσιάζοντας την δική του εκδοχή. Αντίθετα αυτός επέλεξε να ρίξει λάδι στη φωτιά, υποβάλλοντας μήνυση», έγραψε η γυναίκα.

Πάντως, η Gardner δεν είναι η πρώτη πελάτισσα, που έλαβε προειδοποιητική επιστολή, για την αρνητική της κριτική στο εστιατόριο High Rocks. Πριν από λίγο καιρό μία μαμά με το παιδί της, είχε την ίδια τύχη, όταν «τόλμησε» να γράψει αρνητικό σχόλιο. Τότε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, Τζουζέπε Καπελάτσι, ανέτρεξε στις κάμερες και, όπως ισχυρίστηκε, η πελάτισσα εμφανιζόταν να απολαμβάνει το γεύμα της.

Στην απάντηση του ο Καπελάτσι αμφισβητεί την αυθεντικότητα των αρνητικών κριτικών τονίζοντας ότι η επιχείρησή του έχει πολύ περισσότερες θετικές κριτικές από αρνητικές, στο TripAdvisor (με βαθμολογία 4,5), στο Google Reviews και στο Facebook, όπου μετράει 92 πεντάστερες κριτικές.
Φαίνεται πάντως ότι ο κύριος Καπελάτσι έσκαψε μόνος του τον λάκκο του, καθώς τον τελευταίο καιρό η σελίδα του στο Facebook βρίθει από κριτικές με ένα αστέρι, κυρίως από χρήστες που αποδοκιμάζουν την ενέργειά του να κινηθεί νομικά. Ενας χρήστης μάλιστα έγραψε: «Η απόλυτη ντροπή, ένας ιδιοκτήτης και οι δικηγόροι του να κυνηγούν μία νοσοκόμα».

Ισως ο κύριος Καστελάτσι αντιληφθεί ότι η ζημιά που έπαθε από την αρνητική δημοσιότητα, απόρροια της επιθετικής του στάσης (η βαθμολογία του στο Facebook έχει κατρακυλήσει στο 2,3 με 123 κριτικές πέντε αστέρων έναντι 307 με ένα μόνο αστέρι) είναι σαφώς μεγαλύτερη από μία κριτική με ένα μόνο αστέρι…