Οι αρχαιολογικές ανασκαφές στον Τύμβο Κάστα έχουν προκαλέσει πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο ενδιαφέρον, με τηλεοπτικούς σταθμούς να καταφτάνουν από όλη την Ελλάδα, ακόμη και από τα Βαλκάνια.
Αυξημένη είναι η κίνηση που παρατηρείται στη Μεσολακκιά Σερρών από τουρίστες που θέλουν να πλησιάσουν τις αρχαιολογικές ανασκαφές στην Αμφίπολη, προκειμένου να δουν τα ευρήματα που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη. Το δε Μουσείο της Αμφίπολης δέχθηκε εκατοντάδες επισκέπτες που θαύμασαν από κοντά τα αρχαιολογικά ευρήματα, ενώ με ειδικούς τηλεσκοπικούς φακούς, έβλεπαν από μακριά το σημείο των ανασκαφών που παραμένει καλυμμένο και προστατευμένο.
Παρ’ όλα αυτά μέχρι τώρα δείχνουμε ανήμποροι, ως κράτος, να χειριστούμε επικοινωνιακά αυτή την σπουδαία ανακάλυψη. Τι θα γινόταν στο εξωτερικό; Πολύ απλά, θα είχαν «πουλήσει» στο μέγιστο όλη τη διαδικασία, προκειμένου το θέμα να πρωταγωνιστήσει στον παγκόσμιο Τύπο και να προσδώσει έτσι μια τονωτική ένεση στον πολιτιστικό και όχι μόνο τουρισμό.  Δωρεάν διαφήμιση, δηλαδή.
Θα είχαν, πρώτα από όλα, συστήσει ένα «Κέντρο Τύπου» όπου θα ενημέρωναν τους δημοσιογράφους για τις τρέχουσες εξελίξεις σε καθημερινή βάση.
Θα είχαν ορίσει έναν και μόνο εκπρόσωπο Τύπου, έναν διακεκριμένο αρχαιολόγο, που θα ενημέρωνε τον Τύπο. Ετσι μόνο θα έλεγχαν απόλυτα το μήνυμα που βγαίνει προς τα έξω. Η ενημέρωση από τα πλέον επίσημα χείλη δεν θα άφηνε περιθώριο να διαρρεύσουν φήμες, εικασίες ή γενικώς πληροφορίες που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Αυτή τη στιγμή οι ξένοι δημοσιογράφοι αναγκάζονται να παίρνουν συνεντεύξεις από διάφορους αρχαιολόγους και να βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα.
Επίσης, θα ενημέρωναν με δελτία Τύπου τους ξένους δημοσιογράφους έγκριτων μέσων που ασχολούνται με τον πολιτισμό.
Δυστυχώς ελάχιστα από αυτά έχουν γίνει. Μολονότι υπάρχει ενδιαφέρον από τον ξένο Τύπο, επικοινωνιακά βαθμολογούμαστε κάτω από τη βάση. Στο Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και σε αυτό του Τουρισμού χρειάζονται επειγόντως σεμινάρια πάνω στις Δημόσιες Σχέσεις.