Case study: Η προβολή της Πάργας μέσα από τα social media

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα κοινωνικά μέσα έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε διακοπές, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αναδειχθούν οι αρετές ενός τουριστικού προορισμού. Πρόκειται για μέσα που μπορούν να προβάλουν έναν προορισμό στοχευμένα και πάνω από όλα οικονομικά, καθώς δεν απαιτούν τη δέσμευση σημαντικών κεφαλαίων.


Το «θεάρεστο» αυτό έργο συνήθως το αναλαμβάνουν θεσμικοί τοπικοί φορείς ή ακόμα και ιδιώτες, που διακατέχονται από ανιδιοτελή αγάπη για τον τόπο τους. Ενας από αυτούς είναι ο Χρήστος Ντιτόρας, ο οποίος ήδη από το 2010 ανέλαβε μια προσωπική πρωτοβουλία -χωρίς στήριξη από κάποιον επίσημο φορέα ή ιδιωτική επιχείρηση- για την προβολή της πανέμορφης Πάργας, που αποτελεί και τόπο καταγωγής του.  

Μολονότι ο Χρήστος ζει και εργάζεται στην Αθήνα, στον τομέα του τουρισμού, δημιούργησε μια σελίδα στο Facebook, την Parga - Greece, η οποία σήμερα έφθασε να είναι η μεγαλύτερη σχετική σελίδα σε όλη την Ήπειρο. Στην αρχή ξεκίνησε «ταπεινά», διαμοιράζοντας κυρίως προσωπικές του φωτογραφίες από την Πάργα.

Αρχικός στόχος ήταν να δημιουργήσει μια κοινότητα με άτομα, ντόπιους ή ξένους τουρίστες, που αγαπούν την Πάργα. Σύντομα όμως θα θέσει νέους στόχους, όπως η ενίσχυση του brand name της Πάργας, η ανάδειξη των θέλγητρών της, η αλληλεπίδραση με (εν δυνάμει) επισκέπτες της περιοχής και η τόνωση της από στόμα σε στόμα επικοινωνίας.

Σε μεγάλο βαθμό, οι στόχοι αυτοί έχουν σήμερα επιτευχθεί, καταδεικνύοντας τη δύναμη που μπορούν να έχουν τα νέα μέσα, έστω και μία απλή σελίδα στο Facebook, η οποία θα πρέπει να σημειωθεί ότι λειτουργεί με σχεδόν μηδενικό budget.

H σελίδα, το περιεχόμενο της οποίας ανανεώνεται τακτικά (κυρίως με φωτογραφίες), πλέον μετράει περισσότερους από 22.000 followers από όλον τον κόσμο, με την μέση ανάρτηση να πετυχαίνει με οργανικό κυρίως τρόπο -χωρίς ουσιαστική προβολή- άκρως ικανοποιητικό engagement, με περισσότερα από 1.000 likes καθώς και μεγάλο αριθμό σχολίων και κοινοποιήσεων. Για παράδειγμα, η πιο πρόσφατη ανάρτηση είχε περισσότερα από 63.000 views, τουλάχιστον 4.000 likes και 320 κοινοποιήσεις (!).

Η επιτυχία της οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτό που τα στελέχη μάρκετινγκ αποκαλούν crowdsourcing και user generated content (περιεχόμενο προερχόμενο από τρίτους), με τους  ντόπιους -μέσω του "Parga through Locals Eyes"- να ανεβάζουν καταπληκτικές φωτογραφίες – στα μελλοντικά σχέδια είναι και η ανάρτηση περιεχομένου από τουρίστες που έχουν επισκεφθεί την Πάργα.

Την δε περίοδο της καραντίνας ο Χρήστος, όπως ο ίδιος μου εκμυστηρεύτηκε, έτρεξε μια ενέργεια με hashtag #KeepDreaming #PargaGreece, που αποσκοπούσε να διατηρήσει ζωντανό το όνειρο των διακοπών στην Πάργα.

Ως εκ τούτου, αποτελεί ένα επιτυχημένο case study (με την ελπίδα να βρει σύντομα μιμητές αλλά και στήριξη) για το πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν, έστω και αν προέρχονται από έναν μόνο χρήστη που διέπεται από ανιδιοτελή κίνητρα, να συμβάλλουν στην προώθηση ενός προορισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι η εν λόγω σελίδα έχει παρουσιαστεί στην έκθεση Horeca, στο gtp (από όπου και έχουν αντληθεί ορισμένες πληροφορίες),  καθώς και στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η σελίδα, ακόμη και σήμερα, δεν υποστηρίζεται (ή σχετίζεται) από κάποιον δημόσιο, μη κερδοσκοπικό ή κρατικό φορέα, όπως και από κάποια ιδιωτική επιχείρηση ή οργανισμό.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia